Khamis, 31 Januari 2013

Tershopping lagi.....

Posted by Emmymazli at 6:44 PTG
Salam semua.....

Adehhhhh.... Dari tadi aku nak buat entri ni tapi kesibukan tugas di pejabat menghalang aku dari nak menjengah blog pada sepanjang waktu bertugas.... Baik betul aku harinikan.... Hahahhaha... Bluekkk :P
Anyway.... Alkisahnya.... Hari ini adalah gerai jualan kat opis aku nih.... Seperti entri aku smalam pasal aku tershoping perkara tak sepatutnya di gerai jualan di bangunan MOA.... Harini aku memang nak mencapai target la untuk membeli tudung ala Fareeda yang aku tak mampu nak beli selama ni.... Bukan apa.... Aku ni jenis simple walaupun suke melaram.... Bukan jenis yang nak beli tudung or baju butik-butik ni... Kalau nak beli butik punya pakaian pon beli yang dalam kemampuan aku.  Kalau takder bajet duduk diam-diam. Untuk orang pompuan yang suka berfesyenkan.... Siapa la yang tak gemar tudung ala Fareeda ni tapi aku ni sabar banyak-banyak untuk membeli.... Ukur baju di badan sendiri.... Huhuhuhu.... Pada aku, lama-lama mesti ada orang duplicate tudung design butik ni dan jual lebih murah.... Murah tak murah pon around RM55-120 la jugakkan depends pada kualiti kain... So tengoklah sekarang... Memang menjadi lambakan tudung jenis ini kat jualan tempat aku ni.

Sebelum ni.... Aku dah terbeli sehelai sebenarnya untuk testing cantik ke tak aku pakai.  Saja tayang beli yang sehelai tu dengan harga RM65 dekat hubby dan oficcer perempuan kat opis aku yang suka komen bila aku melaram apa-apa.  Hehehehe.... And they give me good respon la kan.... Hihihi... Barulah semangat nak tambah koleksikan....
Tudung yang sehelai aku beli mula-mula dengah harga RM65
So.... Aku pon memang berniat nak beli 2-3 helai lagi sebagai tambahan koleksi harini setelah tak dapat apa yang aku nak semalam.  Aku memang dah tau gerai mana nak tuju sebab penjual tu pernah bagitau aku... Kalau nak beli banyak dan jual dia boleh bagi aku harga borong....  Setelah kaw team....  aku bagitau la aku ambik untuk aku sendiri dulu 2-3 helai tapi bagi aku harga borong juga dan aku akan promote pada kawan-kawan dan jual harga lelong penjual tu sendiri jika ada yang berminat nak beli.... Alhamdulillah dia setuju siap bagi aku kredit lagi kalau aku tak cukup duit nak bayar masa tu dan aku pon mula memilih.... Dalam dok pilih-pilih tu tak sedar aku dah ketepikan 5 helai tudung tu.... Huarghhhh!!! Cuba nak kurangkan tapi hati ni say NO!!! Hahahah!!  Entah camner.... Aku pon pengaruh la sahabat aku yang kebetulan lalu di situ untuk membeli sama dan aku bisik padanya pakai harga aku secara senyap.... Heheheh.... Pilih punya pilih dia pon ambil 4 helai..... Hahahah.... 9 helai la semuanyakan.... Si penjual tudung dok mengayat aku untuk beli lagi sehelai untuk cukupkan 10 helai.... Aduhhhh.... Terpengaruh jugak aku akhirnya. Cari lagi sehelai.... Aku punya sendiri jer dah 6 helai..... So terpaksa la yang aku punya sendiri tu separuh aku bayar cash dan separuh lagi aku minta dikreditkan.  Yang kawan aku punya tu pon kredit juga tapi dah selamat pon di bank in petang tadi... Heheheh... Kena uruskan cepat payment untuk kawan aku tu.  Takut terpakai duitnya nantikan.... Takper la jual dan promosi pada kawan harga murah dulu harini.... Insyaallah ada rezeki aku di kemudian hari... Hehehehhe... 

Tapi masalahnya.... Camner ni... Aku dah terbeli 6 helai ni....??? Ni la yang aku nyampah kalau nak shopping apa-apa.... Tak beringat!!! Huhuhu..... Bila la aku punya habit ni nak berubah..... Hmmmmmm...... (-_-)

10 comments:

Luqman Zakaria on 31 Januari 2013 pada 10:34 PTG berkata...

byk nye..huhuhu..

Farah Waheda Wahid on 1 Februari 2013 pada 1:39 PG berkata...

he he he...tershopping ek? biasalah gurls... woman...semua macam tu... saya pun tershopping jugak tadi...

Emmymazli on 1 Februari 2013 pada 10:50 PG berkata...

Huhuhu... 'ter' beli taw... Hahahaha

Emmymazli on 1 Februari 2013 pada 10:52 PG berkata...

Farah... Yg 'ter' tu slalu bikin dompet nipiskan... Malas nak gi shopping kadang tu... Mesti terover.... Huhuhu

Tanpa Nama berkata...

tershopping?
ingat satu je tadi..hehe

intanfirdaus247 on 1 Februari 2013 pada 12:05 PTG berkata...

haha. x per ..sekali sekala ter

Emmymazli on 1 Februari 2013 pada 12:13 PTG berkata...

Kalau 1 takder hal.... Ni 6 jadinya... Hahaha...

Emmymazli on 1 Februari 2013 pada 12:13 PTG berkata...

Intan.... Ter sana... Ter sini.... Hahaha

cik gObu on 1 Februari 2013 pada 10:39 PTG berkata...

mak oi 6 kak...aku beli selai pn dh menggigil walaupun bkn yg original hahahaha

Emmymazli on 18 Februari 2013 pada 6:08 PTG berkata...

Sekali skala raja.... Hehehehe

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...