Isnin, 14 Januari 2013

Cuti Di Bulan Januari 2013

Posted by Emmymazli at 10:17 PG
Salam semua... 

Pagi ni mood rasa nak merapu.... hahahaha.... boleh gitu...?? Selalunya kalau Isnin jer orang sibuk Monday blues... tak kuase...! Aku plak terbalik....kalau nak blues mesti terkena Tuesday  blues... hahhaha... boleh gitu??? Kita tengok esok camner ekkk....

Ntah macam mana... sambil aku menikmati nasil lemak sambal sotong sebentar tadi... boleh plak tertengok kalendar meja hakak ni..... terpandangla bila la nak cuti umum bulan ni.... sekali aku terpandang yang 24hb Januari cuti Maulidur Rasul.... hoyyyeeeyyyy..... pastu tengok cuti seterusnya.... 27hb Januri cuti Thaipusam pula.... alaa.... jatuh hari Ahad laa.... tetiba... Ehhhh!!! Kalau jatuh hari Ahad... Isnin cuti laa... yeayyyy lagiiikkkk.... Hahahha.... ntah apa-apa....!! Bila aku membelek-belek cuti ni... mula dalam kepala hotak ni nak merangka sesuatu... apa ekkk nak buat... yang pastinya aku nak berehat panjang....

Ok... ni plan aku.... Cuti hujung-hujung tu  memang confirmlah aku kena balik kampung... nak tolong mama pindah rumah baru.... secondly is... bila aku tengok cuti aku dan perancangan cuti yang nak aku buat.... ni la hasilnya..
  1. Cuti Maulidur Rasul ni aku dan rakan-rakan beragama Islam di JBK yang lain kena hadir ke Majlis Perarakan Maulidur Rasul yang diadakan di Masjid Sultan Mizan.  So.. confirmlah kami akan dapat cuti gantian untuk haritu nanti...... tapi pada hari itu, majlis akan berakhir tenghari.... petang tu dah boleh balik kampung la... heheheheh
  2. Kebetulan Cuti Maulidur Rasul ni jatuh pada hari Khamis.... pastu esoknya Jumaat kena kerja satu hari.... takde maknenye aku nak kerja... hahahha.... baik aku apply cuti!!!
  3. Seperti aku cakap tadi.... cuti Thaipusam pada hari Ahad, 27hb Januari tu akan dianjakkan kepada hari Isnin.... Kalau ikutkan cuti tu dari hari Sabtu hingga ke hari Isnin dapatlah cuti tu 3 hari..... bila di campur dengan hari Khamis Cuti Maulidur Rasul tu..... dan cuti rehat suka-suka aku pada hari Jumaat... maka dapatlah 5 hari berehat.  Yeayyyy!!! Maka dengan itu.... Cuti 1 hari jer... boleh dapat 5 hari!!  Wowww... best... best... best!!!  Siapa yang kerja cam aku di area Wilayah KL & Putrajaya serta Selangor yang nak cuti cam aku ni (terutamanya yang kerja Government laa)... boleh la buat menda yang sama..... maybe ada yang tak terfikir pulakan.... Cuti panjang gini boleh la spent time dan berehat bersama keluarga.  Heheheh....
Haaa...   dah nampakkan perancangan cuti aku... hehehhe.... yeayyyyy... happy!!! ♪♪♪ Balik kampung...ooo.... balik kampung... ooo... balik kampung... hati girang....!!!! ♪♪♪  Macam nak cuti raya plak loghatnyee...hahahha...

Okay... aku simpan merapu aku dulu..... ^_^

Bye

4 comments:

Ayu Firzara on 14 Januari 2013 pada 11:08 PG berkata...

yeahhhhhhh! Syok kannnnnn! Cuti cuti cuti.....wheeeeee~ ehehehe

Emmymazli on 14 Januari 2013 pada 11:12 PG berkata...

Syok la ayu..... Sakan kita cuti bulan ni.... Hahahah

Farah Waheda Wahid on 14 Januari 2013 pada 12:00 PTG berkata...

wah...dah merancang rupanya...ekekeke...tapi bila cuti tengah2 minggu memang kesengalan melanda sikit...that's why better apply cuti kalau alang2 satu hari jer bekerja kan?

Emmymazli on 14 Januari 2013 pada 5:20 PTG berkata...

Farah... kene la rancang...... Mmg elok apply cuti yg kalau cuti tu kat tgh2 antara cuti ujung minggu.... Lama skit cuti... Hahahah

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...