Khamis, 10 Januari 2013

Melayan Hubby Memancing......

Posted by Emmymazli at 12:26 PTG
Salam semua....

Alkisah harini nak story pasal malam tadi.... Aku ni pergi la melayan hubby yang nak melepaskan gian memancing kat Pandamaran, Klang... adehhh... letih aku sebenarnya nak meneman... tapi kalau tak meneman kang kecik ati la pulak.  Alasannya anak bujang aku tu nak makan ikan kerapu.  Guna alasan anak la kan... So... sebagai alasan nak mancing tu hubby aku kata "tak payah masak laa harini... kita makan luar jer..." Best memang la best.. boleh aku berehat.. Hahahha.... On the way nak ke Pandamaran tu, dalam kata nak makan luar pemutusnya hanya beli McD kat drive thru jer... sabo jer laa... 

Sampai kat Pandamaran jam 8.53 malam .... as usual hubby aku dan anak bujang aku dah sibuk-sibuk dengan peralatan mancing dia dan nak masuk ke kolam mancing tu... confirm 3 jam dia kat dalam tu nanti ikut pakej.... 3 jam = rm70 untuk kolam ikan yang ikan-ikannya yang terdiri daripada Jenahak, Siakap, Ikan Merah, Senangin dan Kerapu dalam lingkungan berat ikan 1.5-3++ kg.  Itu pon kalau dapat la.... Yang aku ni dah tahap tak kuase dah... tak mau aku follow masuk dalam kolam... nanti duduk tercongok jer... baik duduk dalam kereta... maka aku pon bukalah DVD citer Pontianak vs Orang Minyak bersama anak dara aku kat dalam kereta sambil menikmati Bubur McD yang dibeli sebelum sampai ke Pandamaran tu...  Entah ke berapa puluh kali aku layan citer ni pon tak tau laa tapi tak pernah jemu kot... asik tergelak jer...  bila dah kenyang perot aku pon dah mula rasa boring... tu yang amik gambo diorang tu dari dalam kereta tu.... mata pon dah mula layu.... sangap weiiii.... layan fb dan instagram dalam phone pon rasa takder mood dah... ntah bila aku terlelap.... best betul tido berselimut... selimut tu memang anak dara aku dah prepare masuk dalam kereta awal-awal kalau nak mancing malam.... 
Amik gambo hubby di kolam mancing dari dalam kereta... dah boring nau la aku tu... jam baru pukul 9.38 malam.... lama lagi nak tunggu... huhuhuh 
Tau-tau hubby aku masuk dalam kereta dan kat luar hujan.... dah settle rupanya... DVD yang aku bukak tadi tu pon dah ulang balik movienya... hahahahha.... So nak balik dah.... bila aku tanya "dapat ke tak ikan kerapu??" Hubby jawab... "Dapat 2 ekor tapi bukan kerapu... Jenahak dan Ikan Merah"... Nasib baik dapat... kalau tak dapat ikan... mau aku yang merapu.... hahahahah.... Aku tak tengoklah ikannya besar mana hinggalah sampai kat rumah hubby nak keluarkan dari plastik then nak bungkus dalam surat khabar untuk terus dimasukkan dalam peti ais baru aku dapat tengok.... Ehh... besar jugak... muai makan ni.... Wat asam pedas or 3 rasa syok wooo...  hahahah... dalam ngantuk boleh fikir makan lagik.... tapi kalau nak masak kena ajak ramai skit untuk skali makan.... kalau masak skit-skit ikannya nanti... jadi tak sedap pula sebab ikan kalau dah siang then simpan dalam peti ais beberapa hari pula mau jadi tak manis dah ikannya... so tunggulah nanti sesiapa yang nak join aku makan kat rumah... boleh masak terus dan makan sama-sama... hehehhehe...
Hasil tangkapan hubby malam tadi.... Sekor jenahak (atas) sekor ikan merah (bawah)
Oklah... sekian story pasal malam tadi....hehehhe.... see u next entry yer....


2 comments:

Farah Waheda Wahid on 10 Januari 2013 pada 3:25 PTG berkata...

wah...nak masak aper tu ikan jenahak ngan ikan merah tu...rajin awak follow hubby gi memancing ek? ^_^

Emmymazli on 10 Januari 2013 pada 4:27 PTG berkata...

Farah.... Rajin tak rajin kene gak follow... Kang merajuk lak... Nak kena jaga hati.... Heheheh.... Ikan2 tu target nak masak asam pedas/ kari or 3 rasa.... Tgk mana yg rajin dan bahan masak apa yg ada kat umah la.... Heheheh

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...