Isnin, 14 Januari 2013

Pembuka Tirai 2013 - Fun@PPjsquare di Putrajaya

Posted by Emmymazli at 8:55 PTG
Salam semua....

Berkobar aku nak letak entri pasal event ni..... balik-balik jer dari event ni terus aku pilih-pilih gambar dan nak buat entri ni.... hahahah.... bukan apa... takut jadi citer basi lagi.... tapi pemutusnya.... hari Isnin jugak aku published entri aku ni.. hahhaha... kes suka bertangguh la ni.... 
Kalau yang sempat terjah  blog aku ni sebelum ni, aku ada letak dekat blog aku entri mengenai Fun@PPjsquare ni.... nak promosi Putrajaya la kengkununnya.... hahahah.... so takkan la tukang promosi tak mau pergi pulakan... first thing niat aku memang nak kasi can kat anak dara aku yang memang minat giler dengan Najwa Latiff..... so boleh la tengok show dia secara livekan.... secondly.... aku memang nak tengok giler-giler punya show Ratu Rock Malaysia kita Ella.  Adehhh.... suker giler dengan dia since aku remaja.... hahahah.....  aku tau Ella ada pon bila aku ternampak poster event ni masa aku sampai kat sana.... so... aku mengambil peluang jer laaa.... heheheh

Punyalah  berkobar-kobar... Seawal jam 6 aku sekeluarga dah berada di Dataran Putrajaya..... lengang giler weehhh.... belum ada pengunjung lagi.... ada khemah dan booth tapi still ada yang kosong lagi... orang yang meniaga pon takder lagi pembelinya... huhuhu... scary weh meniaga gitu..... ada la bunyi-bunyian di pentas yang disediakan..... tapi  hanya rehearsal menari jer laa.... pusing-pusing ada juga something yang boleh anak-anak beriadah dengan bermain playpen belon tu dengan sewa basikal yang macam orang cacat tu.... aku pula menyemak-nyemak dekat booth KL Pop Radio yang mempromosi aplikasi 1MalaysiaTv untuk andriod.  Dapat jugak goodies menarik kat situ... heheheh.... insyaallah aku akan hadiahkan kepada kengkawan yang support blog aku ni... hehehe!!  Sempat juga aku possing dengan Afiq AF5 yang sekarang DJ KL Pop Radio.
Tepat jam 7 malam.... hubby aku minta menghantar dia ke rumah dulu sebab ada urusan yang perlu didahulukan... So aku pon dengan berat hati hantar dulu hubby aku balik ke rumah. Sampai jer rumah kami order burger untuk makan malam..... so tak payah la nak makan-makan luar.  Jimatkan....??? Kemudiannya aku datang semula ke Putrajaya untuk menyambung misi aku dan anak-anak.... hahahah.... kalau tak patah balik kang mau muncung sedepa Hanum..... dah janji kan.... adehhhh!!

Ok.... sampai kat sana pon dah jam 8.20 malam.... mula-mula sampai aku layan Azwan Ali dulu di booth KL Pop Radio lagi dan collect goodies... heheheh.... kemudian tu baru mencari port untuk tengok show.... Disebabkan orang pon tak berapa ramai lagi... dapatlah kami port paling depan sekali di pentas... hahahha.... bukan apa... senang skit nak shoot gambar pakai camera dslr aku ni... heheheh...
Hos tak rasmi haritu adalah pelawak dari kumpulan Shiro.  Diorang ni memang best... huru hara jugalah tempat tu malam tu diorang buat..... Then seperti majlis-majlis lain.... disebabkan Fun@PPjsquare di Putrajaya adalah yang pertama pada tahun 2013, maka pihak PPj telah membuat majlis perasmian sebagai pembuka tirai.... selepas ini.... di setiap bulan di minggu ke 2 dan ke 4 akan ada lah aktiviti Fun@PPjsquare ni..... kemudiannya barulah majlis diberi kepada kumpulan Shiro semula untuk mengongker majlis.   
Mini konsert pada malam tu..... Ada pemuzik dari mana ntah.. .aku tak ingat... yang pasti dia telah menawan hati aku dengan memainkan lagu-lagu Kitaro. Huarghhhh.... kemudiannya baru ada persembahan artis dari Ito Blues Gang.... Aweera... Penari kebudayaan mana pon aku tak ingat ada jugak.... Upin-Ipin, Najwa Latiff dan yang paling last dan paling ditunggu-tunggu.... Kak Ella Aminuddin kita!!!!
 
Semuanya best-best..... tapi yang lawaknya.... bila ada Upin Ipin... berebut-rebut la budak-budak nak terjah.  Hahahahha..... dengan mak bapak pon loghat naik pentas... suka-suka jer diorang ni.... aku pun tak sure... anak-anak yang loghat ke or mak bapak yang paling loghat dengan Upin Ipin ni.... Yang penting happening la pentas tu malam tu dek Upin Ipin ni.  Dengan anak-anak aku pon loghat sama sampai peluk-peluk Upin Ipin ni.  Hahahah....

Oklah... puas hati aku setelah menunggu semalaman depan pentas tu nak kasi anak-aku chance berseronok.... Si Kimie dapatlah la pelok Upin Ipin dia... Si Hanum lak dengan Najwa Latifnya..... Aku plak dengan Ellanya.... Hahahah.... Si Hanum siap tolong amik gambo Ella secara face to face lagi.... gitu jugak Kimi siap rakamkan video Ella nyanyi depan dia untuk aku.  hahaha.... Cayang korang la.... Sebelum aku balik tu.... sempatlah aku snap si Hanum bergambar dengan Ella dan husbandnya Azhar di luar pentas.  Ella pon siap bagi aku 1 posse menarik yang terakhir buat fans dia before dia makan bersama VIP dari PPj.  Walau tak dapat bergambar dengan dia sebelah-sebelah  pon aku dah puas hati giler sebab dia memang sporting habis.... !!!  ♥♥♥ you Kak Ella!!  Kemudiannya on the way nak balik ke parking terserempak pula dengan Shiro yang nak turut sama ke ruang makan VIP tu.... So dapatlah anak-anak aku bergambar dengan Shiro....

Balik tu.... sampai rumah pon dah hampir pukul 12 malam.... kitorang tersenyum kepuasan...hubby aku tak boleh nak kata apa la kan.... anak-anak aku sampai rumah jer nak story itu ini kat dia.... bikin jeles la tu.... hahhaha.... Apa pon... it was fun untuk family spent time together di Fun@PPjsquare ni.  So lepas ni... for those yang tercari-cari aktiviti di hujung minggu... boleh lah datang ke Putrajaya every 2nd and 4th week setiap bulan.  

Okeylaaa.... babai dulu yer..... taaaa.... ^_^

2 comments:

Nisha on 15 Januari 2013 pada 7:12 PTG berkata...

Jelly nyee xD

Emmymazli on 30 Januari 2013 pada 4:45 PTG berkata...

Jangan la jeles.... Hehehehe

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...