Selasa, 29 November 2011

Hanum & Kimie Dapat Kucing!!

Posted by Emmymazli at 12:50 PTG
Kalau kengkawan yang mengikuti perkembangan anak-anak aku pasal kucing dia tu.... so inilah story yang aku nak mulakan pada entry kali ini.  Semalam.. setelah penat jadi pekerja kontrak buat sangkar burung kat rumah aku di Cyberjaya tu.... sebelum balik dari sana aku dapat panggilan dari Kak Kay yang minta aku datang ke rumahnya untuk mengambil kucing.  Terkezut mak tau!!  Kak Kay ni pernah offer nak berikan kucing untuk Hanum dan Kimie sebelum ni.  Tak sangka pula dia betul-betul sudi memberikan 2 ekor kucing dia  untuk anak-anak aku yang di bawa dari kampungnya di Negeri Sembilan.  
Ning dan Cimot
Dah dapat call dari Kak Kay tu... maka aku terus gerak ke Bangi Seksyen 7 untuk ke rumah Kak Kay.  Saja takmo bagitau dulu kat anak-anak aku pasal nak ambil kucing tu.  Takut mengelenjat lebih dalam kereta nanti.  Tapi nampak gayanya macam Hanum dah boleh hidu jer projek aku ni ngan Kak Kay ni.

Sampai jer rumah Kak Kay.. berpusu si Hanum ngan Kimie masuk rumah.  Dah tau la tu... hahahah.... Kak Kay pun tunjukkanlah kucing tu.  Belum apa-apa Hanum nak pilih kucing.. si Kimie pulak dah cop kucing hitam yang bulu dia lebat skit.   Tinggal la yang warna oren tu untuk si Hanum.  Apa lagi... si Hanum pun terdiam jer le... sampai Kak Kay tu tertanya... ekspresi wajah Hanum tu sebenarnya suke ke or terkedu sebab suka sangat dapat kucing?? Macam tak suka pun yer.  Hahha... At last dia ngaku masa kat rumah tu... "Hanum nak kucing bulu lebat tu.. tapi adik dah ambil!  Kucing 1 lagi tu tak lebat bulu dia."  Sudahhh!! Patutlah muka cam tak ikhlas jer!! Hahahahha!!  Aku terpaksala mention kat Hanum... "Kakak bersyukurlah... orang dah bagi.. Hanum terima jer le ye dulu.   Jaga la sama-sama kucing-kucing tu nanti."  Hanum pun yerkan jer le kata-kata aku tu!!  Sebenarnya... dari awal sebelum aku ambil kucing tu.. Kak Kay ada mention yang kucing dia ni Mix Persian ngan biasa... Nasib la kalau anak dia jadi bulu lebat ke tak....  So aku taklah mengharap sangat kucing tu akan dapat yang bulu lebat ke tak.  Tapi si Hanum ni.. macam aku cakap dulu la... beria sangat nak kucing bulu lebat tu... Huhuh.. letih wooo!!!  Mahal tuh!!!

Bila dah bawa kucing tu balik rumah... terus anak-anak aku lorat nak suruh masukkan dalam sangkar dulu.  Nasib baik sepupu aku si Ayun tu dah bawa sangkar kucing Hanum yang Mak Anjang dia hadiahkan dulu tu dari kampung.  Dapatlah masukkan.  Tapi kesian la pulak.. Mana taknya... dah la cage tu sempit... 2 ekor lak tu masuk.  Pastu bila kita letak jari jer nak mengeleser kat kita... manja sangat.  Camner nak kurung ekkk.... jadi tak sampai hati tau.  Kita tengok camner... bila kucing-kucing tu dah serasi.. bolehlah dilepaskan....

Aku difahamkan yang kucing tu bernama Ning untuk yang color oren tu dan yang hitam mix tu Cimot.  Aku gunakan nama yang lama jer supaya senang nak panggil...
Hanum melayan kucing baru dia....
Time to sleep
Oklah... sekian dulu story for today...

2 comments:

Ardini Humaira on 29 November 2011 pada 4:44 PTG berkata...

comeynyee kucen2 dia :)

Emmymazli on 29 November 2011 pada 4:48 PTG berkata...

heheheh.... comel kan... sbb tu hanum jeles sbb tak dpt yg Cimot tu... Kimie yang dapat.. hehehhe

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...