Rabu, 9 November 2011

Festival Lagu-Lagu Dakwah NRE 2011 (Final)

Posted by Emmymazli at 3:02 PTG
3 November 2011 (Khamis) - Dewan Baiduri, NRE

Salam semua....

Today nak story pasal event aku last week.  Sorrylah... lately ni aku asyik tulis story basi jer... Nak buat camner.  Event kalini jatuh pada tarikh aku nak balik kampung untuk prepare jualan lemang sempena Raya Haji.  So tak sempat nak buat apa pun since event minggu lepas tu hinggalah ke harini baru aku free untuk menulis.
Oklah... menceceh panjang-panjang pun tak gunakan.... Anyway... last week punya event yang aku nak story ni adalah Festival Lagu-Lagu Dakwah NRE 2011 Peringkat Final.  So... NRE punya team adalah antara 7 team yang berjaya ke final dan merupakan satu-satunya team yang mempunyai peserta perempuan.  Perghh!!! Bangga wei... hahahahaha!!!!!

Antara team dari jabatan lain dibawah NRE yang berjaya ke final ialah JKPTG, NAHRIM, PERHILITAN, FRIM, JPSM dan JPS.  Boleh dikatakan.... peserta final pada kalini memang hebat-hebat belaka dan sememangnya lebih bersedia daripada masa mereka berada dalam pertandingan saringan yang lepas.  
Kementerian Sumber Asli & Alam Sekitar (NRE)
Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM)
Institut Penyelidikan Hidraulik Kebangsaan Malaysia (NAHRIM)
Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS)
Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (PERHILITAN)
Jabatan Ketua Pengarah Tanah dan Galian (JKPTG)
Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia (JPSM)
NRE sendiri... kami lebih fokus kepada vokal dan corak persembahan agar nampak matang dan segar di hati orang yang menontonnya.  Lagu yang kami bawa adalah lagu yang sama kami nyanyikan semasa pertandingan saringan yang lepas.  Ada yang kata persembahan dari NRE semasa final haritu best sebab disamping menyanyi... persembahan kami dah macam teater muzikal.  Heheheheh....  tapi biasala.... tak semuanya mampu kita raih walaupun kita dah buat sehabis baik dan dapat pujian lebih-lebih.  Akhirnya.. keputusan berpihak pada JKPTG di tempat pertama dan NAHRIM di tempat kedua serta FRIM di tempat ketiga.  Kedudukan kami dari NRE adalah di tangga kelima... Oklah kan... setakat itu jer rezeki kami.  Tapi ada baiknya kami tak mendapat tempat walau itu yang kami harapkan kerana kalau NRE mendapat tempat... mulut orang akan kata "Korang ni bolehlah menang sebab korang dari NRE.  Juri confirm kena menangkan korang!!".  Ataupun statement paling sakit hati bila ada yang kata... "Tahun lepas korang Juara kan?? Ntah apa korang dah bagi kat juri... tahun ni ntah apa pula korang gula-gulakan juri pula untuk menang!!"  Haaa... sampai macam tu sekali tau!!!  Ini bukan cakap tipu... tapi yang betul!!!  Tahun lepas... ada la pegawai tu kena tengking dengan aku sebab cakap macam tu pada aku sendiri.... tahun ni masih ada berbunyi lagik... tapi bukan di telinga aku... tapi ditelinga kawan aku yang juga peserta nasyid.  Kalau kena kat aku.. memang kena sound tepek tu.... Huhuhu.. peduli la korang pegawai ke tak pegawai... betul tak.... ???  Be respect skit haa kalau nak orang respect kat kita...!!!
Eh lupa nak citer.... penyanyi jemputan pada hari itu ialah kumpulan nasyid In Team.  Heheheh.. comel-comel belaka orangnya... aku sempatlah possing dengan diorang di  belakang pentas... tapi malu la pulak... sebab diorang ni nampak cam baik jer.. nampak kami ni macam naughty jer.. Hahahha... boleh gitu??
Bergambar dengan kumpulan nasyid Inteam
Apa pun... walaupun NRE takder rezeki..... kami happy dapat buat yang terbaik pada hari itu.  Dan aku amat berbesar hati bila ada kengkawan dari NRE yang memberi semangat tak putus-putus walaupun kami tak menang.  Memang sayanglah dengan diorang!!!!  Hopefully... tahun depan dapat pegang trofi lagi.  Heheh... berangan lebey!!

Oklah... layanlah gambo kami sepanjang pertandingan pada hari itu yer.... take care!!!


0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...