Selasa, 29 November 2011

Projek Buat Sangkar Burung Sendiri...

Posted by Emmymazli at 11:53 PG
Salam u alls... 

Ni.... aku nak story skit pasal keloratan hubby aku buatkan sangkar burung untuk aku pada cuti baru-baru ni. Kan kita cuti 3 hari termasuk hari Isnin yang lepas ni sempena Maal Hijrah 1433... So hubby aku meluangkan masa melayankan aku membuat sangkar burung aku di samping buat kerja sampingan mengecat rumah aku di Cyberjaya tu. 
Sedang welding rangka besi
Hmmm... kalau tengok caranya sangkar burung aku  ni... 4 hari 4 malam pun lom tentu siap nih. Huhuhu... tension. Bila difikirkan balik... sangkar aku tu... kalau beli pun cost dia lebih kurang sama malah aku rasa lebih jimat.... huwaaa.... tension lagik... Tapi.. bila hubby dah beria sangat nak buatkan... aku on jer lee...  kena appreciate tau... hubby nak tolong buatkan.. hehehhehe!!!  So terpaksalah tahan burung yang aku order dari Kuantan tu lagik (before ni pun pernah hold coz sangkar takder) sebab nak siapkan sangkar ni dulu.... huhuh.. serius tension nih!! Letih pun yer.. jadi banyak kerja pun yer.  Tapi orang dah willing aku ok jer.  At last.. aku pun membantu sama... dah macam pekerja kontrak aku ni bila orang tengok aku mengecat bagai projek sangkar burung ni kat rumah aku yang sedang direnovate tuh.  Huhuhu.
Rangka sangkar yang baru siap diwelding
So far ni... dah 3 hari buat kerja tapi tak siap-siap juga sangkar tu... huhuhu.. kesian pulak kat hubby yang matanya sedang merah menyala sekarang ni macam orang sakit mata tu bahana mewelding sangkar burung tu.  Harini so far dah nampak ok skit matanya.  Silap-silap boleh cuti ni... heheheh... 
Proses mengecat kerja aku pula.... tengoklah... aku pun dah macam pekerja kontraktor
Tapi!!!!!!!!!!! Sangkar aku tetap tak siap... huwaaa... letih!!!  Tunggulah hasilnya lagi beberapa hari ni yer.... kita tengok projek sangkar ni siap ke tak!! Huhuhu

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...