Selasa, 5 Februari 2013

Udang Galah Besau Punya!!!

Posted by Emmymazli at 3:07 PTG
3 Februari 2013

Salam semua...

Today nak share pasal aktiviti hubby aku yang pergi memancing udang galah.... Dah lama rasanya hubby tak bawa aku sekeluarga memancing udang galah.... kalau dia ajak pon confirm aku dan Hanum duduk dalam kereta membuta. Kimie jer akan ikut.... Huhuhu... mana taknya.... time memancing yang hubby aku suka pergi tu time landing tetap aku... pukul 12 malam - 7 pagi.  Perghhh...mana boleh tahan  beb.... Time tu jer murah untuk pakej yang kolam mancing tu sediakan.  So aku rasa hubby aku pun dah tak kuasa nak bawa aku memancing sebab pemutusnya aku akan membuta di dalam kereta... baik biar aku tido dengan nyenyaknya di atas katil.  Hehehhe!!

So inilah hasil tangkapan solo hubby aku tanpa aku meneman...... taraaa....
Hasil tangkapan hubby malam tu.... Alhamdulillah...
Boleh tahanlah kan.... Alhamdulillah..... Tapi 2 ekor yang besau ni memang menarik perhatian aku..... ibu jari aku pon kecik.... masa mula-mula nak keluarkan udang-udang dari sangkar udang tu.... boleh dikatakan udang-udang tu hidup lagi tapi dah weak laa... tapi yang 2 ekor ni memang kuat lagi dan still boleh gerakkan badan dia dan kepit dia... so aku surrender awal-awal nak keluarkan.... jauh jer aku tengok hubby aku keluarkan 2 ekor ni perlahan-perlahan sebab bimbang sepitnya patah.... hahahhaha.... penakut aku ni sebenarnya.... hihihi... sanggup pula hubby aku susunkan udang-udang ni untuk aku ambil gambo untuk dimasukkan dalam instagram aku... hahahaha... saje bikin panas line....
Udang besau.... Yang ekor bergunting tu jadi udang jackpot..... beratnya 350gm seekor... 

4 Februari 2013

Kengkononnya... nak tunggu adik aku Angah datang rumah makan sama-sama udang ni.... tapi anak-anak aku tak bleh tahan plak.... kejap-kejap tanya bila nak masak.... tensen aku!!  So terpaksa la aku masak.... anak dara aku request udang ni di masak lauk lemak untuk makan malam di hari Isnin tu.... huhuhu... nalerkeee.... Taraaaa...... Sedap tau!!!
Udang galah masak lemak melengkau-lengkau atas request anak dara aku. 
Bye.....

4 comments:

Unknown on 14 Februari 2013 pada 3:18 PTG berkata...

Sedapnyeeee! Lapar pulak..hehehe

Farah Waheda Wahid on 14 Februari 2013 pada 9:22 PTG berkata...

sedapnya...tiba2 jadi lapar balik ni...

Emmymazli on 18 Februari 2013 pada 6:12 PTG berkata...

Kalau lapar masak la yer.... Heheheh

Emmymazli on 18 Februari 2013 pada 6:13 PTG berkata...

Mmg sedap.... Hihihi

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...