Isnin, 15 Februari 2016

Score Cupid Run

Posted by Emmymazli at 9:20 PG
14 Februari 2016 - Taman Metropolitan Kepong

Salam semua.... nak story mory pasal running lagi.... kalini pasal run kasih sayang... heheheh...
Oklah... nak dijadikan cerita... nak dijadikan... aku nak join Cupid Run ni bukan apa.... join sebab tau medal dia cantik bangat... hahahah.... Terpikat di pandangan pertama yer.... Jersey untuk peserta pon  pon cantik sangat.... 

Mula-mulanya aku ajak mak-mak taekwondo tapi masing-masing menolak sebab feenya mahal sangat... seorang RM85!!  Aku pon kalau ikutkan tak mampu tapi disebabkan dah nak sangat medal ni... aku tutup mata jer lee... Nasib baik bukan takat medal dan baju jer cantik... goodies bag pon isinya banyak syiok mehhh!!
Dah alang-alang daftar sorang-sorang diri... aku terfikir nak jebakkan encik suami aku sekali... baru ngam... ngam tu sebab kalau encik suami join... dapatlah medal sepasang.  Medal untuk peserta ni berbeza bagi lelaki dan perempuan.  Haaa... galat woo kalau tak dapat sepasang... maka aku pun diam-diam la register kan encik suami selepas terima gaji... kalau tak gaji lagi lom mampu wehhh... heheheh..  Dah register baru aku bagitau yang dia kena ikut aku lari untuk event ni... hahahah... terperanjat member...

Akhirnya.... dapat jugalah aku lari sambil berdating ni ngan encik suami... mula-mula datang kitorang bergambar sakan... Nanti kalau run dah start tak best pula berebut-rebut dengan orang lain....
Seperti aku cakap tadi... run ni merupakan run kasih sayang.... tapi encik suami ni tak romantik langsung... haa... jujur tak aku??? Mana tak nyer... segala tok nenek pit stop yang romantik ada kat situ 1 pon dia tak heran... alasannya ramai sangat beratur... adoiiii... stress aku.... bayar mahal-mahal tak dapat join aktiviti run tu... kalau romantik pon encik suami time nak hujung-hujung run jer.  Dapatlah jugalah aku bunga seco'et.  Jadilah kannnn.... Tapi tang bajet-bajet romantik nak pulak dia layan.... hahahah... sabo jer la ngan encik suami sorang ni....



 
Walau aku run berdua... aku tetap bawa anak-anak aku sekali join as family activity... dapatlah diorang lepak-lepak dan main-main kat taman dan join aktiviti-aktiviti yang ada kat event tu sambil nak menunggu mama dan ayahnya ni... Bab breakfast jangan cakaplah... sampai naik kembung perut kitorang makan sandwich dan nugget minum bersama air revive yang ditaja untuk event tu.  Alhamdulillah... hehehehe

Masa habis run tu.. boleh plak terjumpa bekas rakan seperjuangan di NRE.  Sakan bila berjumpa... hahahah.... sampai pening encik suami melayan karenah kitorang.... 
Hmmm... dalam seronok-seronok tapi ada yang tak bestnya.... masa pulang tu... nasib malang betul kereta kancil aku tercium bontot unser. Tahap bongok punya pemandu unser yang aku langgar tu... dia bleh brek mengejut kat corner dengan alasan ada kereta hon kat dia... kereta yang hon tu dah tentu di berhenti... yang di jadi bongok plak.... masa tu encik suami yang drive and walaupon dia bawa kereta tu slow tapi kalau dah brek mengejut gitu sape-sape pon cium bontot kereta orang... untuk settle problem... owner unser dengan encik suami mula-mula dah sepakat nak repair sendiri kereta masing-masing... lagi pula kereta aku yang teruk sebenarnya dan kereta dia setakat kemek skit kat palang besi kereta... tak kena bumper langsung pon... tapi masa nak blah dari situ dia macam nak ubah pendirian... kitorang ni malas nak layan.... baik blahhh... Kalau fight macam mana pon memang tetap kitorang salah walau dia yang salah sebab brek mengejut... hmmmm... stresss tau  mak nakkk!!!
Anyway... nasib baik dapat medal penyejuk hati... puas hati aku... muahahahah.... hehehehhe....

Oklah bye... layan gambo jer la

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...