Isnin, 10 Februari 2014

Hari Keluarga Seksyen 3P, JUPEM

Posted by Emmymazli at 3:48 PTG
8-9 Februari 2014 
d'Ark Resort, Janda Baik, Pahang


Salam semua....

Today nak update pasal program bersama keluarga pula....
Kalini aku ikut program under hubby punya ofis.  Tak plan nak pergi pon pada awalnya hinggalah hari Khamis lepas hubby baru confirmkan kata nak pergi.

Sabtu tu... kami gerak awal skit dari rumah untuk ke sana.... sebab hubby kata ada makan tengah hari disediakan.  Ok jer la... Aku ni sedar diri... dah la menumpang... heheheh.... so senyap-senyap jer laa... ikut jer rentak... orang makan kita makan... orang suruh masuk bilik aku masuk bilik... rehat dulu.... jam 3 dia suruh turun memakai tshirt yang disediakan maka kami pon persiapkanlah diri jer... Heheheh

Acara sukaneka biasa la.... budak-budak dengan acara rebut gula-gula dan isi air dalam botol.  Seronok tengok budak-budak seronok.  Mana tak nya.... habis gula-gula anak-anak aku kutip... si Hanum yang besar panjang tu pon join... dia tarah habis gula-gula masuk dalam baju Kimie kes dia takder tempat nak letak... tu belom termasuk yang Kimie kutip sendiri.... Naik kembong la tshirt Kimie... hahhahaha... kesian budak-budak lain...
Begitu juga dengan game isi air dalam botol.  Katanya kena isi sampai penuh... siapa penuh dulu dia menang.... of course la anak-anak aku menang... dah diorang besar-besar.... yang lain semua kecik dari diorang.... hahahah.... nak buat camner kan..... 
Selepas itu turn mama dan ayah plak.... game simple tapi mengena.  Mana tak nya.... Water bomb untuk mak-mak remaja yang santekk ni dan game cari gula dalam tepung untuk si ayah yang kacak-kacak.  :P.  Paham-paham jer laa... kalau dah main water bomb... jika salah tangkap balingan bom tu dah tentu la kalau bom tu pecah kena kat kita basah... nasib laaa.... Game para suami pon gitu jugak... habis berbedak laki aku cari gula dalam tepung... .. hahhaha... nasib baik tak sempat amik gambo... kalau tak tentu jadi bahan jenaka aku.  Heheheheh....
Acara mak-mak remaja
Para ayah
Sebenarnya ada satu lagi game yang aku masuk iaitu treasur hunt yang dibuat secara berkumpulan.  Simple but fun.  Pihak urusetia bagi borang dan kita kena cari team sendiri.  Dah dapat team baru boleh start game.  Task untuk treasure hunt tu mudah  but biasalah... nak dapatkan barang tu bukan senang... kena berebut wehhh.... masa yang diberikan cuma 10 minit lak tu... menggasak aku ngan team nak siapkan task yang diberikan.  Tapi sayang gambar aku takde.... kebetulan dapat capture 1 gambar 2 dari 4 orang team mate aku.   Gambar ni ada pon sebab kami nak ikut task yang diberikan suruh ambil gambar tudung berlainan warna.  Heheheheh
Kak Mira & Kak Jun team mate treasure hunt
Dah penat bersukaneka.... minum petang disediakan.  Tapi acara paling menarik bila ada kenduri buah-buahan terutamanya buah durian.  Perghhh... sakan semua.... yang mencangkung lain.. yang bersila lain... yang tukang kopek durian lain... macam-macam gaya ada.... seronok tengok gelagat masing-masing.  Aku jer tak berani nak makan lebih-lebih sebab takut sakit tekak.  Anak-anak aku antara orang terawal la makan durian... dah makan sampai pening baru sibuk nak pergi mandi sungai....
Acara dinner malam tu bertemakan Arabian.  Masakkk!!! Kitorang sekeluarga takde jubah sebenarnya.... kebetulan aku ada 1 jer jubah lama tapi besar dan simple giler.  Tapi aku bawa je untuk pakai malam tu.  Nak dijadikan citer terpaksa la kami sefamily pakai baju mana ada jer.  Malas nak grand-grand sangat.   But aku pulak rasa jubah aku plain sangat... kebetulan petang tu masa aku sampai Janda Baik aku pakai 1 baju ni.  Try  buat mix and match walau baju tu dah pakai pon petang tu... tudung aku memang dah bawak yang paling santekk aku ada kan... heheheh... Bila test pakai hubby kata ok plak... So jalankan jer laa...  yang penting make up kena lebih skit macam arab... orang Arab kalau make up kan suka lebihkan tang mata.... hehehehehe
Acara untuk malam tu... biasalah... makan-makan... kambing, ayam, ikan, sotong dan udang bbq serta menu-menu tambahan lain.... bila dah ada sukaneka petang tu mesti ada sesi penyampaian hadiahkan... pelbagai lagi hadiah cabutan bertuah yang nak dibagi-bagikan kepada staff.... Yeayy.. apa pon kami sefamily team Juara.   Jangan jeles yer....
Yang paling best... tak sia-sia usaha aku petang tu nak cuba-cuba baju tu kan.... Akhirnya dapat juga title Pakaian Wanita Terbaik malam tu... celah mana baiknya tak tau laa... terima jer... ngeh... ngeh... ngeh...
Dalam banyak-banyak perkara... rasa terharu pula ada yang menyediakan kek untuk celebrate birthday untuk staff dan keluarga yang lahir pada bulan Februari dan Mac... Haaaaa.... malu tapi mau... ikutkan jer laa..... Heheheh

So.... secara keseluruhan... inilah hasilnya 1 hari 1 malam tu..... heheheh.... kami have fun dan puas betul.... aku rasa  yang lain pon rasa begitu.... walaupun majlis simple tapi terasa benar happynya dengan majlis yang dibuat penuh keikhlasan oleh Seksyen 3P ni... kenapa ek cakap gitu.... entah laa.... biar segalanya tersirat dalam hati... heheheh.... Tq yer urusetia majlis... lenkali jangan lupa ajak lagi.. heheheheh

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...