Selasa, 27 September 2011

Impian Duduk Rumah Sendiri Bakal Menjadi Kenyataan!!!

Posted by Emmymazli at 12:00 PTG
Salam semua....

Harini aku happy sesangat bila mendapat surat yang keluarga kami tunggu-tunggu selama ni.  Nak tau surat apa??? Surat untuk menduduki rumah yang menjadi idaman di Bandar Pinggiran Cyber seperti yang aku story dalam satu entry aku dulu di http://emmymazli-emmymazli.blogspot.com/2011/01/meninjau-rumah-idaman.html .  So setelah bertahun-tahun tunggu ... inilah surat yang kami nanti-nantikan. 
Surat yang dinanti-nantikan

Surat yang diterima
Sekarang ni... apa yang perlu aku  buat ialah check dekat Bahagian Pinjaman Perumahan (BPP) samada surat claim akhir dari pemaju dah dapat ke lom... incase dah dapat dah boleh mintak BPP uruskan segera claim tu dan serahkan resit pembayaran kepada aku dan hubby as pembeli..... dah dapat resit baru boleh ambil kunci rumah tetapi kena prepare some amount untuk dibayar kepada pemaju.  Adalah dekat RM2900//=......  Duit lagik!!!  So lepas ni anytimelah aku dah bleh masuk rumah... yahoooooo!!!  But berfore masuk aku kena make some renovation untuk menutup courtyard aku yg berada di tengah-tengah rumah tu.  Tak tutup dengan bumbung kang... confirm air hujan masuk umah.... sabo jer laa.... hmmmmm!! Ehhh...duit lagik!!!

Kalau tengok kat surat tu.. address baru aku akan jadi begini.... No.87, Jalan PC 3/3, Taman Pinggiran Cyber, 63300 Cyberjaya, Selangor.   Wahhhh... lepas ni mak jadi orang Cyberjaya pulak!!!

Oklah... nanti kita story lagik.... aku akan update pasal rumah ni jika ada info terkini.... tataaa.....
Surat makluman rumah boleh diduduki
Amount yang dituntut oleh pemaju sebelum ambil kunci....
Surat mintak tanggu LAD... sabo jer laa... kita lagi nak pakai duit!!!
Siji Menduduki (CF)
Salah satu artikel mengenai rumah aku yang keluar di akhbar Sinar  Harian pada awal tahun ini.

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

8 tahun tungguu ?? nagesss cam ni....

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...