Isnin, 9 Mei 2011

Seminar Setiausaha 2011

Posted by Emmymazli at 4:23 PTG
27 April 2011 (Rabu) - Hotel Marriot Putrajaya

Salam Semua.... rasanya lama jugak aku tak menulis di blog santekk aku ni.. hehehhe... sorry... aku tidak sihat hampir seminggu lebih tetapi dalam tak sihat tu... terpaksa juga menjalankan beberapa aktiviti harian.  Even sekarang pun... batuk aku still tak hilang.... suara pun dah macam ELLA.... wow... seksi.. hehehheh...

Board di Hotel Marriot yang memaparkan seminar

Oklah... citer kali ni.. walaupun dah basi... aku nak story pasal sesi aku menghadirkan kursus Setiausaha anjuran Utusan Publication & Distributors.   Anyway, wakil dari NRE ada 5 orang yang masing-masing berjawatan PA.  But yang bersama-sama aku bersekongkol ialah Umi dan Wahida... We all duduk baris ke tiga 2 dari depan.. saja duduk depan-depan... baru boleh concentrate kat apa yang fasilitator bagi ceramah nanti... hehehhe... yoyo an jer....

Aku, Umie dan Wahida dari NRE

Pengacara pada hari itu ialah Roslan Shah.  Mula-mula aku tak kenal jugak.. siapa dia ni?? Bila dah dengar dia menyanyi lagu Sudirman tu baru aku ingat siapa.... well, boleh dikatakan enjoy jugak la bila dia jadi pengacara.  Asyik bantai tergelak jer dengan gelagat dia dan karenah dia yang bersahaja. 

Me with Roslan Shah

Bab penceramah pulak... hmm... anyway... 4 orang penceramah pada haritu, 3 orang darinya memang best-best tetapi ada sorang fassy dari UM ni memang bosan giler yang tahap justirizer.. aku rasa bukan aku sorang sajer yang bosan... but most of person yang kat dewan tu siap boleh berborak.  Bising jugak la dewan tu masa penceramah tu berucap.  Pastu ada lak satu akak ni siap betah ucapan dia tentang PA ni sebab cara dia cakap tu macam PA ni mesti lawa dan cantik.  Even Roslan Shah pun perli tentang penceramah tu... Kesian beb.  Fassy yang paling best ialah Dr. Robiah Kulop.  Dia nyer ceramah memang superb beb.   Terbuntang mata aku masa dia bagi ceramah tu.... amat confident dan interesting.   Kalaulah ada peluang ceramah kat NRE ni.. nak jer aku panggil Dr. Robiah ni.  Disebabkan dia paling best, maka aku pun ambil peluang bergambar dengan dia.  Dia ni memang sempoi orangnya. 

Senarai Penceramah, Pengacara dan Artis

Lunch aritu, makanan ala-ala la... sedap la jugak. Yang penting, artis aritu ada.  Sapo lagik.. Adibah Noor la... perghh... mantap giler suara dia ni... lagu yang dinyanyikan pun best-best.  Tapi masa tak sampai 1 jam... so tak banyak lagu yang dapat Adibah Noor nyanyikan.  Bab bergambar pun.. tak boleh nak ambil sorang-sorang... kena grouping, so dia boleh go thru table by table.  Sedih!!  Nasib baik ada Roslan Shah, boleh jugak mengisi kekosongan yang ada.  Paling best tu bila dia panggil 3 orang perserta naik ke pentas untuk tiru aksi dia menari style Pussy Cat Dolls, Lady Gaga dan Wonder Girls.  Nak terburai perut kitorang ni bila tengok peserta tu menari huru hara.  Yang si Roslan Shah ni pun nak mengena pandai dia cari orang.  Hahhahah....

Tajuk Seminar Setiausaha

Menu of the day.... boleh la kan...

Bergambar kenangan dengan Adibah Noor

Possing depan Adibah Noor semasa dia sedang memberikan persembahan

Me with Dr. Robia Kulop

Sweetnye Adibah Noor senyum...

Lasty, masa penutup tu, ada la acara cabutan bertuah.  Hadiah dia lumayan dan banyak juga termasuklah 3 hadiah utama dari Habib Jewel yang memberi anting-anting diamond.  Tapi apakan daya.  5 orang dari NRE, 1 orang pun tak kena cabutan bertuah apatah lagik Habib Jewels.  Sedih lagik...!! Pulang dengan tangan kosong.  Huhuhu.

Masa balik tu, bertambah lagik kesedihan bila Umie punya kereta lak tak boleh start... kesian.. nasib baik pihak hotel boleh bagi pinjam jumper... boleh aku tolong..  kalau tak, 3-3 orang ni melopong nak tunggu jumper.. takkan nak tinggal Umie sorang-sorang pulakan.

Lastly, bagi aku, seminar kali ni biase-biase je... tapi bertambahlah jumlah hari aku berkursus dari takder... hehehehehhe... Eh lupa lak nak citer, aku jumpa beberapa member sama DSK di Poly PD.  Antaranya member kelas aku sendiri and my buddy. Rasa bertuah juga la sebab bila ada seminar cenggini mampu mengeratkan sillaturrahim di antara kengkawan... oklah... chow!!

Me with my ex DSK classmate Liza and my buddy Shara

Keletah Roslan Shah dengan cermin matanya looked funny.

4 comments:

Ardini Humaira on 10 Mei 2011 pada 12:53 PTG berkata...

beshnye jadi setiausaha :D

Emmymazli on 10 Mei 2011 pada 2:38 PTG berkata...

memang best... hehehhehe.. jom jadi setiausaha... hehehhehehe

Jen Jen Areff on 16 Jun 2011 pada 2:42 PTG berkata...

akak g ek... org tk g... sbb g menara kl.. kwn2 ofis ada g sana....

apa blog angah ek..

suka baca kisah akak gathering family.. sonok2.

Emmymazli on 17 Jun 2011 pada 12:54 PTG berkata...

ko tanya blog angah ekkk... ni along bg tp blog dia pasal busines make up dia.. dan dia ni tak reti nak update.. ngek!!! hehehehehe... http://azwamakeupbeauty.blogspot.com/

mmg best slalu gathering nan family melaka... tau2 sudah ek jenab....

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...