Rabu, 11 Mei 2011

Majlis Potluck dan Ramah Mesra APDISK

Posted by Emmymazli at 12:14 PG
7 Mei 2011 (Sabtu) - Taman Wetland Putrajaya

Balik dari Perhimpunan Hari Pekerja, bergegas aku bersiap nak ke Majlis Potluck dan Ramah Mesra APDISK.  Perghhh... penatnya jangan cakaplah.  Tapi aku nak juga hadir event ni yang julung kali diadakan untuk bekas Pelajar Diploma Saing Kesetiausahaan, Politeknik Port Dickson.

Sebelum berlangsungnya majlis ni, 2 minggu sebelum majlis, AJK-AJK telah mengadakan perbincangan dan bertungkus lumus untuk merancang majlis ni supaya berjaya.  Seperti yg dirancang, alhamdulillah semuanya telah terlaksana jua akhirnya.

Possing lepas sesi perbincangan di kalangan AJK APDISK

Sebahagiaan AJK yang ada... sakan bergaya selepas sesi perbincangan

Oklah, aku intro skit pasal majlis ni.... Majlis Potluck dan Ramah Mesra APDISK ni merupakan majlis di mana ia julung kali diadakan untuk Persatuan Alumni Diploma Sains Kesetiausahaan Politeknik Port Dickson sejak ia ditubuhkan. Kesemua yang hadir merupakan bekas pelajar jurusan Diploma Sains Kesetiausahaan dan rata-rata adalah Setiausaha.

Banner APDISK

Dari Kiri, Era batch 1997, Aku Emmy batch 1998, Non batch 1999 dan seterusnya merupakan batch tahun 2000 ke atas

Permulaan majlis ni, kita story about makan dulu yer.  Heheheh... Pempaham le, bila dah tengahari nak bawak ke petang, lapor perut tu semacam.  Anyway, hidangan pada haritu berkonsepkan Potluck.  Bab makan pun enjoy jugak!! Aduhhh... naik boncet perut ni makan.  Dasar lupa diri la katakan!! hahahah.  Nama pun potluck kan.. masing-masing pun berpakat la bawak menu masing-masing.  Tapi sayang betul bila nak tapau takder plastik masa nak balik tu.   Berlebih-lebih makanan.  Haishhh!!! Sebut pasal potluck... aku larat nak buat jelly konyaku tu je... sebab masa suntuk sangat nak masak tu kan... tu jer yang aku mampu.... heheheh.. Anyway... happy bila tengok semua terlantar kekenyangan.   Lupa diet sumer!! Hahahahah!!

Kami dengan hidangan -hidangan Potluck
Nak tunjuk aku nyer jelly konyaku... hehehehe

Untuk nampak cantik, kesemua ahli APDISK akan memakai pakaian bertemakan Hitam Putih.  Sebab tu kalau korang tengok, most of us sumer pakai baju merah... Warrghhhh..... cantik gitukan....

Bagi memeriahkan majlis ini juga, sukaneka secara santai juga diadakan.  Macam-macam ragam ada kalau tengok masing-masing. Ada yang tak sedor diri dah kertu!!! (akulah tu!!) Hahahahha... Dah bangka la katakan.... Game untuk anak-anak dan suami juga tak ketinggalan.  Budak-budak ni kalau takder game untuk diorang maunya macam-macam hal kat situ nanti.  Anyway, simple game but kami semua enjoy!!!

Game rebut gula-gula

Setengah bakul jer anak-anak aku kongker gula-gula.  Maluuuu!!! hahahha

Game tiup belon dewasa

Aku menang kali ni.. heheheheh

Acara bawa bola dalam sudu kanak-kanak

Acara tiup belon kanak-kanak

Game Sshhhh... SMS

Game ikut rambut pasangan terbanyak.  Berkerikut muka Kimi tahan sakit kena ikat rambut.  Hahahahha

Kimi with my ex SMVPD freind.  Nazli budak ABM.  Boleh lak jumpa kat sini... Wife dia rakan seDSK

Beriadah sambil melepak.  Sambil tu juga menunggu hadiah cabutan bertuah


Selain sukaneka yang dianjurkan, tak ketinggalan juga aktiviti Senam Seni.  Almaklum le orang perempuan ni.  Kalau tak poco-poco mestilah menari acara wajib... heheheh... Aku memang suka menari-menari... thanks tu adik kepada Zumazrina kerana sudi menjadi cikgu kami haritu.
Aktiviti Senam Seni

Tonggang langgang aku menari.. hahahahah

Hadiah-hadiah yang disediakan jugak best-best untuk Sukaneka dan Cabutan Bertuah.  Paling sakan anak-anak aku la... banyak bawa balik hadiah.  Kalau tak anak aku, anak si Era yang kongker hadiah-hadiah ni sebab anak-anak kami jer yang besar-besar... Hahahaha... Nasib!!!

Urusetian Hadiah bersama hadiah-hadiahnya

Hanum menang dalam acara tiup belon

Walaupun kertu.. aku menang acara tiup belon tau.. tengok perut laa... hahahah

Hanum menang lagik.... Ni acara pulak ekk.. lupa aku... rasanya bola dalam sudu

Kimi pun dapat hadiah.. tapi hadiah apa aku tak ingat

Hanum menang lagik...!!! hahahahah

Dapat hadiah cabutan  bertuah... tapi Kimi yang loghat sebab dia kata dia kurang hadiah.. hahahahahah

Untuk memeriahkan majlis, sebenarnya kami telah menjemput tenaga pengajar yang menjadi tonggak asas DSK.  Tetapi sorang pun lecturer tak dapat hadir.  Dan kebetulan in the end of majlis, En. Ashri sampai jua.  Itu pun selepas dia tamat berkursus.  Anyway, thanks En. Ashri kerana hadir walaupun program dah nak abiss... Hehehehhe

En. Ashri baju jer sampai dah kena bergambar dengan semua bekas pelajar DSK

AJK APDISK tak ketinggalan nak bergambar dengan jejaka idaman malaya ni... hahahah

Aku pun nak jugak bergambar dengan Hero DSK ni.. hehhehe

Seperkara yang aku perasan sangat... kalau bab bergambar.. masing-masing bukan main lagi....lagi… bab bergambar…semuanya hidup... pantang jumpa camera.  Hehehe.. yang pasti semuanya comel-comel belaka.

Anyway, thanks kepada semua yang menjayakan majlis ini dan terima kasih tak terhingga kepada ahli-ahli APDISK yang dapat hadir bersama keluarga. 

Yang penting aku, meraka dan kita semua enjoyyyy!!!! Layan gambar yer....


APDISK dan banner
Comelnye kami...

Me with Era.  Kami si Kertu!! Hahahah

Aku dan pemenang tiup belon bersama hadiah

Cantik gambar ni.... thanks Yasarina kerana edit gambar ni

Meriahnya kami walaupun ada jurang umur....

Dimana-mana... mesti aku terselit.  rasa macam junior jugak... hahahahah

Bersama President APDISK

Hanum bersama anak Era si Orked dan Shasha

Kimi dengan rambutnya bersama best friend dia ketika itu si anak raja... Own...

Banyak lagi gambar yang korang boleh tengok pasal APDISK punya program... sila la berkunjung di FB aku yer... Muachhhh

4 comments:

imanamani on 1 Jun 2011 pada 9:12 PG berkata...

bagus bawa hanum ke majlis... banyak dapat hadiah kekekekke

Emmymazli on 1 Jun 2011 pada 9:32 PG berkata...

Betul ila... mmg bagus bwk hanum... dia jer dpt hadiah. anak si Era pun pun sama si Orked dgn Shasha... Elok lak sejak majlis ni, si Orked dgn Hanum jd best friend plak.. hehehehhe

auwcak on 11 Jun 2011 pada 3:17 PTG berkata...

saya pun bekas DSK kat PPD gak..cuma aritu tak dapat join je..best n enjoy korang kan

Emmymazli on 16 Jun 2011 pada 10:43 PG berkata...

adik auwcak, kalau gitu kenapa tak join kami. best giler. lain kali event apdisk awak joint yer... next event ada bowling pada 2/7/2011... jom la join yer

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...