Khamis, 9 Ogos 2012

Susu SAJI Berkulat!!

Posted by Emmymazli at 3:56 PTG

Salam semua....

Ok-ok... today aku bukan nak propra or nak bikin sabotaj ke apa... tapi nak bagitau kat kengkawan sumer supaya kita sebagai pengguna lebih beringat dan berhati-hati dalam menggunakan sesuatu.  Anyway today punya ceritanya sebenarnya cenggini.  Ini kes sahur pagi tadi kengkununnya nak buat air nescafe....  Di rumah.. aku suka menggunakan susu SAJI keluaran Felda.  So bila aku check di peti ais, susu spare lebihan pakai dah abis... so aku bukalah susu SAJI baru guna pembuka tin yang buka penutup di tepi tin tu.. dah kebiasaan menjadi habbit aku kalau buka susu memang akan buka kesemua permukaan atas tin susu tu  begitu.  Bila buka jer terus ternampak ini... Muka blur jap… “boleh ke tidak pakai ni…??”  terdetik di dalam hati.  Dengan perasaan was-was dan juga keinginan nak minum nescafe tu, aku buka tin susu lain pula… takut susu yang lain pun jadi gini lagi.  Bila dah buka.. Alhamdulillah niat aku tercapai ketika nak bersahur. 

Selesai bersahur.. husband pergi ke dapur nak cuci tangan… terus ternampak tin susu ni… “Apa ni emmy?”  Aku jawab tak tau.  Terdetik dihati nak ambil gambar.  Persoalan dalam diri… “biasa orang buat aduan ke kes camni ek??  Kena ambil gambar lakan??”  Terus aku capai Galaxy Note aku dan ambil gambar… So inilah hasilnya….  Balik tengahari ambil anak dari sekolah ke rumah aku baru teringat nak ambil gambar expired date susu tu  bila.  So aku pun ke dapur terus ambil gambar.  Selesai dah tugas aku… Ramai yang nasihatkan aku  buat aduan… hmmm… sedang memikir lagi ni.  Susu yang rosak tadi ni aku biar jer kat dapur hingga sekarang.  Sekurang2nye aku ada bukti…

You alls just bayangkanlah.... dah menjadi habit di kalangan kita.. kalau buka susu suka sangat buka kat tepi skit kanan kiri... pastu terus masuk dalam air yang nak dibancuh.... ntah apa yang ada kat dalam tu kita pun tak tau... tapi nasib baik habit aku sejak remaja suka buka susu penuh penutup gitu sebab senang nak kaut susu pakai sudu... cepat skit kerjanya.... in this case... sekurang2nya aku tau apa yg ada pada susu tu mcm ni... so scary lor...

Kemungkinan aku akan buat aduan…  bukan nak kaut untung ke…. Tapi nak syarikat itu bertindak dan ambil peringatan.   Kesihatan pengguna kena jaga… kalau la aku buat perangai aritu aku buka tin kanan kiri dan terus buat air.. mau tak haru kami anak beranak kena cirit birit time bulan puasa ni.   Adehhh!!! Tak sanggup!!

So… kengkawan sumer….. berhati-hati yer!!!


0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...