Selasa, 8 Februari 2011

JPJ Kaji Haramkan Penggunaan LCD Screen Dalam Kereta

Posted by Emmymazli at 12:06 PTG

Today aku terbaca 1 artikel di The Star Online katanya JPJ akan mengkaji semula akta penggunaan LCD screen dan pemain DVD di dalam kereta. Maybe jika sesiapa yg dah pasang akan disaman or siapa yg ada benda alah tu cuma boleh menonton sewaktu kereta berhenti saja.

Pada aku....tujuan sebenar pemasangan benda alah tu pun sebenarnya nak suruh anak-anak yang duduk diam2 kat sit belakang layan movie...so tak lah mengganggu driver ketika memandu... lagi 1.. kalau jalan jauh... LCD tu amat berguna untuk anak2 aku.... kalau tak ada jer projek yg bukan2 kat sit belakang tu.. mau tidaknya bangun tdo jer tp tak sampai2... sekurang2nyer hilang la boring org yg duduk sit blakang tu....sebenaranya mmg ada kebaikan dan keburukan pemasangan LCD screen ni sebenarnya..... but we look n see jer lah yee.. so far... aku punya screen kat keta tu mmg dah rosak.. heheheh.... mmg ada cadangan nak beli baru tp lom ada budget lagik sbb rasa tak penting.... heheheheheh... kalu tak boleh pasang screen tu lepas ni... masak la aku dalam keta nak layan karenah anak2 aku kalau jalan jauh.... huhuhuhuh

2 comments:

Radin Fakhrurrazi berkata...

tujuan utama alat tu mmg utk passenger belakang. tapi ada gak keta yg pasang benda tu di atas sit passenger depan. itu mmg patut diharamkan. mengganggu pemandu

Emmymazli on 8 Februari 2011 pada 2:16 PTG berkata...

betul....aku setuju gak dgn ko radin... so... sendiri mau ingat la kan....

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...