Jumaat, 25 April 2014

Resepi Tauhu Telur

Posted by Emmy Farhany Ahmad at 10:19 PG
Reactions: 
Okeyyyy... baru tengok gambar pon dah terliuq... apatah lagi kalau dah buat.... jom cuba... aku share di sini resepi ni...

Kredit : Fiza Sezali

4 keping tauhu putih
2 tiub tauhu lembut
1 genggam isi udang (kalu nak letak lebih pon apa salahnya)
2 biji telur

-kesemua bahan-bahan ni di blender sampai lumat yer
-dah sudah masukkan dalam bekas seperti dalam gambar tu
2 biji cili merah dicincang halus (kalau nak pedas tambah la lagi)
sedikit daun bawang yang di potong halus-halus (nak guna daun sup pon boleh)
sedikit serbuk cukup rasa Maggie (jangan letak banyak tau... nanti masin)
tapi kalu tak suka guna serbuk cukup rasa maggie ni pon takpa.. letak garam jer yer..
-gaulkan sebati bahan-bahan ni dengan tauhu yang dah di blender lumat tu yer
-selepas itu bolehlah dikukus dalam 20-30 minit (masa nak kukus tu terpulang la nak guna loyang ke, tupperware ke... kalau guna loyang akan melekat.... lebih elok guna tupperware lagi selamat)
-biarkan sejuk baru dipotong (ikut suka anda nak potong gaya apa pon.... hihihi)
-celopkan tauhu yg dah di potong dalam telur yang dah dipukul sedikit..barulah di goreng hingga kekuningan.


Senangkan.... selamat mencuba....

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...