Isnin, 12 Disember 2011

Kimie Berkhatan... Bujang Dah Anak Mama!!

Posted by Emmymazli at 5:15 PTG
4 Disember 2011 - Ampang

Salam u oulss!!!

Kalini nak citer pasal anak bujang aku si Kimie yang baru jer berkhatan.  Fuhh!!! Lega sungguh aku bila Kimie dah setuju untuk berkhatan pada usia 8 tahun.  Ini semua gara-gara terhasut oleh ajakan anak best friend aku si Nurul, Riduwan.... maka si Kimi pun berjaya dipujuk untuk berkhatan.  Yeay... selamat 1 bab!
Kimie baru lepas berkhatan masa on the way balik ke rumah
Sebenarnya.. lama dah aku pujuk Kimie untuk berkhatan tapi dia takut.  Walaupun adik aku si Syila dok pujuk siap nak offer bagi dia pocket bike pun tetap Kimie belum terbuka hati nak berkhatan.  At last... gara-gara ajakan si anak Nurul dan hadiah yang dijanjikan si Syila... maka Kimie pun akhirnya setuju nak berkhatan.  Atas bantuan Nurul yang meregisterkan anak aku bersekali ngan anak dia dan anak buah dia yang nak berkhatan juga tu.... akhirnya tercapailah matlamat aku nak berkhatankan Kimie tu.  
Kimie berkhatan sekali dengan anak Nurul si Riduwan (tengah) dan anak buah Nurul (kiri sekali)
Sehari sebelum Kimie nak bersunat tu.... Kimie siap request kat aku minta Paman Yun (cousin aku yang kebetulan ada kat rumah aku masa tu) mesti teman dia kat dalam bilik doktor masa dia khatan tu.   Haiii!!! Sabor jer la!!! Mengada.... si Ayun pun layan jer laa... sebab dah janji ngan anak buahkan....
Lepas keluar bilik doktor.  Kimie ditemani hubby aku dan cousin aku Ayun
Aku dah tak ingat nama klinik si Kimie tu berkhatan tapi yang aku tau.... Kimie berkhatan di area Ampang.  Klinik ni menggunakan kaedah Alisklamp...  Lepas bersunat... dah boleh jalan seperti biasa cuma jangan lasak-lasak jer la.  Senang juga nak jaga.  Tak macam orang dulu-dulu siap nak jahit bagai dan kena pakai kain yagn kena gantung sepanjang masa tu.  Lepas beberapa hari, Kimie pun dah boleh pakai seluar walaupun klamp dia still ada kat bird-bird dia tu..   Heheheh.  Kalau korang ada anak lelaki yang nak gunakan kaedah ini... boleh lah cuba....  aku letakkan sekali panduan Alisklamp ni...  Bukan aku nak promote suka-suka kaedah ni.  Tapi so far.. aku tengok Kimie ni lasak semacam jer walaupun ada klamp tu kat bird-bird dia.  Kira oklahkan kalau kaedah ni tak menyusahkan budak-budak untuk menjaganya...
 
Anyway... so far ni matlamat aku dah tercapai.... so lepas ni matlamat Kimie pulak nak dapatkan pocket bike dia dari Mak Anjang dia... hahahah... siaplah ko Syila!!!  Kimie dah tuntut tu... paham-paham sudah!!!

Kiranya... kalau dah berkhatan tu.. anak aku dah bujanglah kan??!!! Heheheh!!!  Sayang Kimie.....


2 comments:

cik gObu on 12 Disember 2011 pada 6:25 PTG berkata...

si own pn baru pas sunat ni kak

hehehehe

settle satu hal...
lega pas ni tak yah pk dh

Emmymazli on 20 Disember 2011 pada 10:41 PG berkata...

betullah raja... lepas si kimie sunat tu... terus lega... tak yah nak pk dah.. hehehe

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...