Selasa, 15 Mac 2011

Jaga Hati Orang... Hati Aku?????

Posted by Emmy Farhany Ahmad at 3:27 PTG
Reactions: 
"Kadang2... aku rasa aku jer kena faham hati dan perasaan orang demi nak menjaga hati diorang... tp ada tak sesapa faham hati dan perasaan aku....??? penah ke tgk aku menangis depan korang?? selalunya aku lebih suka tertawa walaupun pada hakikatnya hati aku amat menangis dan terluka di dalam.... tension!!!"

Itulah ungkapan yang mampu aku luahkan pada hari ini di entry facebook aku... bukan apa.. aku tension betul la dgn seseorang yang rapat dengan aku ni semasa di zaman poly... aku kebetulan pada hari ini menyapa dia... yer laa... dah lama tak dgr khabar berita.. kat facebook online pun jarang sekali.. bila aku tegur.... dia ckp takde mood nak ckp ngan aku... buang masa.... buat apa  layan dia... dia org kg.. aku org town.... buang masa jer layan... eiii... aku tak pernah la membezakan kawan aku org town ke org kg...!!! haishhhh....tension aku... sib baik la aku jawab balik dgn bahasa yang baik dan siap ucap terima kasih la buat aku camtu... huhu... tak baik lagi ke aku ni....????

Huhuhu....sbnrnya... aku bercakap ni... bukan la nak tuju pada dia sahaja... tetapi ada juga hal lain... byk kali dah aku lalui perkara seperti ini... aku mmg tak berniat nak sakitkan hati sesiapa... diam tak bermakna aku lupa semua kenangan indah aku bersama teman2... semua kenangan indah teman-teman amat bermakna dan bernilai buat aku terutamanya org yang terapat dengan aku... mana aku boleh lupa segala2nya.... tp dlm kes ini... seolah2 aku ni terpaksa memberi keutamaan pd dia sahaja... aku juga ada life sendiri... hal kerja... hal persatuan... hal suami dah keluarga.... kawan bukan dia seorang... tp ramai.... aku belajar di banyak tempat dan byk ragam teman-teman juga yg aku terima.. mcm mana bisa aku nak faham dan layan semua org...kalau aku punya masa dan waktu untuk menjenguk dan melayan kengkawan, sudah pasti aku takkan lepaskan peluang itu.. tp bagaimana aku jika aku masih belum berkesempatan???? nak buang aku sebagai kawan??? ataupun kalau ada yang pernah menjenguk aku dan mengharapkan pembalasan untuk aku menjenguk  dia semula... insyaallah aku akan cuba andai tiada aral melintang... tp bagaimana jika aku tiada kesempatan... masih mahu menghukum aku kerana tidak menjenguk kalian???

Cukuplah dgn masalah yang dah aku lalui.... mmg betul.. masalah yang dapat kita ungkai dan selesaikan mampu mematangkan fikiran tp sekuat manapun aku cuba semakin byk masalah lain timbul..... haishhh!!!... aku penat dan feed up la dgn semua... org di sekeliling hanya mampu melihat aku tertawa dan bergurau senda... tp hakikatnya...??? tiada siapa yang tau..... aku ni hanyalah wanita biasa.... sekuat2 aku ada hadnya.... tolonglah jangan menilai aku kerana aku lupa korang or whatever.... aku ni bukanlah nak kata aku ni baik sgt... tp aku slalu mengutamakan perasaan orang lain dari perasaan aku... tp mampukah aku untuk menjaga hati semua orang??? and then siapa pula akan jaga perasaan aku....

Hakikatnya... dengan keluarga sendiri pun aku lebih banyak pendam perasaan..... kerana aku tak nak salah judge..... mmg benar... aku jadi takut, fobia dan paling serik bila disalah erti walaupun apa yg yg kita buat itu perkara enteng dan boleh diperbetul malah ditegur pada ketika itu ttp hakikatnya kisah silam kita menjadi bahan ungkitan..... manusia mana tak melakukan kesilapan.... tp bila dah jadi kes ungkit mengungkit kisah silam.... itu yg paling aku tak boleh tahan..... mmg makan dalam beb.... sbb itu bagi aku... tak guna meluahkan perasaan kepada sesiapa walaupun keluarga sendiri jika kelemahan kita itu menjadi jenaka di masa akan datang..... apa yg aku cuba tampilkan itu lah diri aku.... cukuplah kemelut yang ada pada aku... jangan nak ditambah lagi.... ingat le skit... AKU PUN ADA HATI DAN PERASAAN TAU!!!

Tp aku bersyukur ada juga teman dari dulu hingga kini yg sudi mendengar dan berkongsi perasaan dan menghulurkan bahu untuk aku menitiskan air mata walaupun pda ketika itu dia jauh dari aku semasa aku ada perkara nak dicerita dan diluahkan.  Aku appreciate sangat dan takkan lupa apa yg korang dah buat pada aku.... tp mostly... aku lebih suka memendam... tp jangan biar luka aku bertambah parah!!!

Errk!!... banyak pula yg aku membebel ni... padahal... jarang skali aku membebel camni kat blog ni... ni sudah pasti kes tak tahan sgt la ni.... apa pun.. kepada yang membaca ni... jangan ambil hati yer jika korang rasa terkena termpiasnya.... harap ampun dan maaf banyak.... dan banyak2 terima kasih kepada teman-teman yang memberi komen positif pada aku di facebook.... sekian terima kasih....




nasihat teman dalam FB... thans a lots....

3 comments:

imanamani on 15 Mac 2011 6:11 PTG berkata...

hurm... aku tak online sangat hari ni... tapi apa pun..aku rasa tak perlu kau publishkan komen aku ni...

hanny... ada masa kita perlu pikirkan hati dan perasaan kita...

by the .. aku tau siapa kah gerangan dari poli itu...rasa nya aku tau...

take it cool...ada ke takde dia..tak jadi kudis dalam hidup kau...ok..cheer up!!!

EMMYMAZLI on 15 Mac 2011 10:59 PTG berkata...

ila.... takper... ramai nasihat aku camtu pun.. tp bukan org yg aku bgtau ko semalam yer...

Tanpa Nama berkata...

ala long... rileks la.... mmg ada org mcm tue kat dunia nie.... buat mcm dlm fb, kalo ko tak suka delete kan aje... jgn simpan dalam otak ngan hati.... cool babe...... ko kan happy go lucky org nya...hehehe....

yg comel; angah.... hehehe...

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...