Sabtu, 9 Januari 2016

Kelas Taekwondo Bermula Untuk 2016

Posted by Emmymazli at 11:52 PG
9 Januari 2016 - SK Taman Putra Perdana 2

Salam semua...

Anak-anak aku kemain happy nak start semula kelas taekwondo untuk tahun 2016.  Dengan azam baru tahun ni... insyaallah... diorang bagitau aku yang diorang nak tempatkan diri dalam game besar tahun ni kalau ada rezeki dan peluang....

Baru ni ada Hanum ada bagitau aku...
Hanum  :  Mama... nak tau tak apa cita-cita akak sekarang?
Aku  :  Apa dia?
Hanum  :  Akak nak jadi taekwondo instructor (sambil tersenyum)
Aku  :  Akak tau tak taekwondo instructor tu buat apa?
Hanum  :  Taulah... jadi jurulatih taekwondo... ngajar budak-budak ni.... akak dah berangan sangat ni... mama doakan akak tau...
Aku  :  Insyaallah mama doakan... tapi akak kena usaha lebih la lagi... ni tali pinggang merah hitam pon tak lepas... camne nak jadi instructor... so tahun ni kena usaha lebih tau.  Game pon kena la mantap
Hanum  : Ok ma... insyaallah hanum buat.  Kakak nak masuk TM Circuit balik tahun ni.  Tak nak cam tahun lepas.... boring.  

Aku nampak dia lebih berazam tahun ni...  Apa pon... semua atas usaha dia... Kalau dia nak pergi lebih jauh... dia kena perform lah kan....  Selalunya anak-anak orang lain bercita-cita nak jadi polislah... jadi cikgu... jadi doktor.... jadi pilot... tapi anak aku nak jadi instructor taekwondo... maybe sebab aku dah terapkan dalam diri diorang dunia taekwondo dari awal... jadi minat diorang dah beralih arah... diorang dah nampak jalan yang boleh diorang pilih dan buat.  So tak salah dari awal ajar anak-anak kita sesuatu yang boleh mendatangkan hasil dari usia muda...

Hakimi pula as usual... sejak tali pinggang merah hitam ni... selalu juga bantu sir handle kelas untuk junior yang tali pinggang putih, kuning atau hijau.  Seronok nau agaknya ngajar budak-budak.  Selalu juga dia bercererita... 

Untuk kelas pertama ni... bukan Kimie jer bantu Sir Muhin... Hanum pon tolong untuk pendaftaran pelajar baru.  Selain tu... ada juga students senior yang biasa ngan sir bantu sama... Kalau tak mau tak menang tangan sir tu... Ramai juga tahun ni aku tengok kat SK Putra Perdana 2 dan 1 yang join taekwondo.
Untuk hari pertama ni... Sir Muhn dan Sir Arvind minta Kimie atau Hanun bantu dia kat SK Kota Warisan dan SK Rancangan Tanah Belia (RTB).  Tapi aku lepaskan Kimie jer la sebab yang menjemput budak-budak ni Sir Arvind naik motor besau dia tu... Takkan aku nak bagi Hanum pula kannnn... Apa pon... kemain seronok lagi Kimie.  Naik pula motor besar Sir Arvind.  Hahahah.... kelakor bila dengar Kimie cerita kisah naik motor besau tu... cam jakun....

Balik kelas tu... siap Sir Muhin belanja makan sedap... Gambar kat bawah ni Sir Arvind wasap kat aku suruh tunjuk kat Hanum.  Nak bagi jeles la tu.. hehehhe.... hati panas je Hanum.... Nasib baik aku masak kari ikan jenahak di rumah... berselera sangat Hanum makan.... kalau tak mau disuruhnya aku gi kedai makan order lauk-lau gini... mau pening aku...

Oklah... tu jer story kalini... see you next entry..
 
 

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

Boleh dptkan details mcm mana nak hantar anak masuk kelas taekwondo ni (contact numbers instructors, etc). Thank you!

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...