Khamis, 7 Julai 2011

Baham Durian

Posted by Emmymazli at 5:08 PTG
5 Julai 2011 (Selasa)
Aku pernah berjanji pada kengkawan APDISK jika musim durian kat kebun mama di Melaka dah mula, kami akan buat sesi membaham durian beramai-ramai ke Melaka.  Tetapi disebabkan jatuhnya buah durian tu tak dapat diramal,  maka terpaksalah aku mempercepatkan program tu.  Ini pun disebabkan mama call suruh balik ambik durian di hari bekerja... kalau hari minggu tahan lagik... mak aiihhh... sape nak bawak akukan... setelah diskass punya diskass.... terpaksalah program post mortem Bowling APDISK dipercepatkan.  Dan disebabkan durian punya pasal, aku, Non Tosbihaton dan Fazlia gagahkan diri turun ke Melaka untuk mengambil durian dan balik semula ke Putrajaya pada malam yang sama menaiki keta Viva Fazlia yang comel tu... dahlah hari kerja... !!!!

Perghhh.. penatnya.. kami saja yang tau.  Walaubagaimanapun, aku, Non dan Fazlia puas hati dapat makan durian masa kat umah mama.  Kitorang pulun dululah katakan.... Hahahhaha .  But tak lupa juga untuk kengkawan APDISK.... 1 bonet keta si Fazlia tu tau kami angkut.. pastu baru pindah ke boot kereta aku bila sampai di Putrajaya.  Huhuhuh
Gigih Fazlia mengopek durian
Yummy!!!!
Kulit durian yang dah selamat kami baham... hehehehhe
Durian yang siap dibawa untuk AJK APDISK!!

6 Julai 2011 (Rabu)

Akhirnya berjaya juga AJK-AJK APDISK berkumpul untuk sesi post mortem bowling ni dan sesi membaham durian sambil bermeeting...

Kali aku berjaya membawa kengkawan semua di port biase di mana aku selalu beriadah bersama family.  Tempat ni sesuai sangat untuk mereka-mereka yang membawa anak-anak.  Boleh anak-anak  bebas berlarian dan bermain.  Kalau tengok memang nampak macam kat tengah jalan.. tapi sebenarnya tempat port orang dating.. hahahahah. 
Hanya dengan 4 bentangan tikar kat tengah bulatan tu, maka kami pun ngap la durian beramai-ramai.. Alhamdulillah.... merasa juga semua ye.... Syukur.... So.. layan pic kami dari Era tu yer.... hehheheh

Lepas bentang je tikar... terus ngadap durian... hehhehe
menunggu durian yang telah dikopek
Tukang kopek durian.. heheheh
Sempat anak aku dan si Era ni melayan kucing... haishhh
Baik punya simpuh..!!!
Kemain lagi aksi manja Hanum dan Kimi bersama kucingnya
Anak Non si Nazran pun bukan main pandai makan durian.. heheheh
Anak-anak bebas bermain di sini...
Syasya.. makan durian macam makan ice cream
Wow... semangat semuanya... hehehehhe
Nyam-nyam!!
Yummy!!!
baik punya makan aku ni...hahahaha
Bestttt!!!

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...