Jumaat, 26 November 2010

Berbasikal aku harini keliling Tasik Putrajaya

Posted by Emmymazli at 9:58 PTG
Harininye story... hmmm.... nak dijadikan citer aku terpakse le jugek join team berbasikal aku kat NRE tu... ni sume angkara si Yat.... psl kawan aku join le jugek!!! Jam 4.30 petang aku dah terpacak depan gymnasium kat mana basikal tu sumer di simpan.... testing basikal dulu then makan pisang yg disediakan untuk tambah tenaga... hahahah... takut pitam!! yg kelakarnya... aku leh tak bawak kasut nak naik basikal!! pakai la sandle comel aku.... ayu giler!! hahahah... pemutusnya pkl 5 jugak berlepas dari NRE.

Bermula blakang MOA bwk basikal tu keliling tasik then follow jer le trek jogging tu.... keluar masuk taman tepi tasik tu.. pemandangan mmg indah... tak sangka ada tempat2 menarik kat Putrajaya rupanya... rasanya ada la dlm 12km ler jugak... hebat tak?!! hahahah... tp 1 jer masalahnye... aku le!! pancit giler!! tak bleh nak ckp pancitnya.... basikal tu dah la 1 hal... ngan sitnye tinggi... terjengket2 aku naik... pastu tak reti nak handle gear basikal mountain bike tu... ntah apa2 gear le aku letak... bukan main letih laa mengayuh... hahahha... sampai aku tak kuasa nak bergambar ler sbb letih sgt... paling letih naik bukit ler... mmg fail!!! aku terus turun basikal.... jalan kaki bwk basikal tu...agak2 aku tak larat nak kayuh aku pegang blakang beg abg zali... so abg zali akan kayuh n basikal aku follow hahahhah... mmg terserlah kepancitan aku.... whatever!!!

so malam ni.. hanum la jadi mangsakan.... terpaksa ler pijak kaki, blakang aku n tungking punggong aku ni... sakit wooo!!! takut esok takleh jalan.... tungking aku ni... bukan main sengal... sbb sit basikal tu keras kematu... puas adjust duduk tp kematu jugak punggong... hahahha

but overall... best le round naik basikal tadi... walaupun letih giler.... dpt udara nyaman dan melawat keliling tasik tu... (peringatan yer... byk jugak tempat aku tgk td sesuai untuk org merendek... so, jgn buat yg bukan2 ekk!!) Tak sangka cantik Putrajaya ni....

See ya!!

 Gambar yg sempat aku rakam by handphone berlatarbelakangkan Monumen Alaf Baru Putrajaya.
Masa ni.... sumer naik basikal kat dataran monumen tu... but aku hanya duduk bwh dengan En Bad sbb tak larat nak kayuh mcm naik bukit... heheheheh


Sandle yg aku pakai naik basikal tadi... hahahahahh

8 comments:

imanamani on 27 November 2010 pada 8:42 PG berkata...

aku rasa ..kalau kau pakai kasut sukan..tidak le teruk gitu sebenarnya weh...

pancit..kakakakak..jarang dengar kau pancit weh...mujur tayar beskal pun tak pancit sebab kau kan..kan..waawaaaw

Emmymazli on 27 November 2010 pada 5:38 PTG berkata...

pancit ila!!! maksudnya aku dah gemuk.... dah la gemuk, tua lak tu!! wakakkaka... harini segala lutut ngan tungking aku ni sengal2...adehhhh!!!

imanamani on 29 November 2010 pada 5:40 PTG berkata...

har har har har har ... sedar di situ bahawa anda telah tua...geeegegegegegeg

Emmymazli on 30 November 2010 pada 8:54 PG berkata...

mak sedar ok!!! tp mak tua2 ganteng... hahahahah!!!

imanamani on 30 November 2010 pada 12:30 PTG berkata...

kahkahkahk tang maaaaaaaaanaa la ganteng tu....

Emmymazli on 1 Disember 2010 pada 9:12 PG berkata...

tang mana ekk... huhuhuh... kat situt!!!! wakakakak!!!

CY on 2 Disember 2010 pada 8:11 PG berkata...

jangan lepas ni ko tanak pegi lagi dahhhhh...hahaha

Emmymazli on 2 Disember 2010 pada 8:50 PG berkata...

hahaha... pasal ko la ni yat.... haduiiii... terseksa aku 4 hari sengal ponggong... ngek!! tobat tak nak pegi pun ada!! tp kalu tak naik beskal camner nak kurus ekk??!! huhuhu

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...