Isnin, 22 Disember 2014

Cyberjaya - Putrajaya Perdana Twincity Marathon 2014

Posted by Emmymazli at 12:34 PTG
21 December 2014 - Persiaran Flora, Cyberjaya

Assalamualaikum semua.... 

Again and again aku akan bercerita aktiviti hujung minggu aku dan keluarga.... hope kengkawan yang baca di luar sana tak muak yer.... Allright... kalini... ada sedikit kelainan.... Aktiviti begini selain aku selalunya menemani anak-anak join larian... kalini aku sendiri terjebak sama... means... aku sendiri pon mendaftar untuk join berlari. 

So... this is my first run... untuk permulaan... 5km tu dah rasa ok sangat pada aku yang dah lama tak lari... dah lama tak bersenam dan dah lama tak meredah jalan jauh-jauh macam masa muda-muda dulu.  Percubaan yang baik buat aku.  Tak sia-sia aku training guna trademill dalam seminggu walau berlari/jogging 1km sehari semasa waktu rehat tengahari.  Bagai nak rak habiskan 1km tu bila guna trademill... setiap kali buat masa yang di ambil around 15-25 minit.  Tapi tak sangka pulak bila buat 5km ni cam rasa tak terbeban sangat... and guest what... for first timer cam aku yang masuk aktiviti gini... aku buat 50 minit untuk 5km... hmmm... pada aku sangat ok... yer leee... mananye tak ok... dah la montel... punggong besau lak tu... tak ke lotih badan acik ni haa nak berlari... hehehehhe

For anak-anak aku dan Hajar yang dah biasa run... Hanum and Kimie buat dalam 30 minit... relaksss... eksyen ngan aku der.. Bila nampak aku sampai jer, si Hanum siap berbunyi "Sampai kering peluh Hanum tunggu mama sampai... kitorang dah lama sampai" Ewahhhh... velagakkkkk!!!  Menyirapppp!!!

Anyway.... apa pon kami happy dapat lunaskan larian kalini.  Bye-bye guysss and enjoy the pics!!
Subuh sepi'ei dah ada kat Persiaran Flora nih.... 
We're ready to start run... amik gambo dulu!
At last.... tamat 5km Fun run kami.... here is our medal!
Proud! See people yang beratur panjang tu... diorang sedang beratur untuk ambil medal....
My first 5km Fun Run
Medal close up
Proud of me.  My first 5km Fun run and I'm done!

2 comments:

Wak Lat on 27 Disember 2014 pada 1:03 PTG berkata...

Salam. Hee meriah berlarian fun.

Emmymazli on 2 Januari 2015 pada 9:27 PTG berkata...

Wsalam... meriah sgt...

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...