Khamis, 30 Disember 2010

Pertandingan Mewarna Kanak-Kanak Anjuran Kelab Alam

Posted by Emmymazli at 12:23 PTG
29 Disember 2010 - Dewan Baiduri NRE

Semalam telah berlangsungnya Pertandingan Mewarna Kanak-kanak Anjuran Kelab Alam NRE.  So, berdedai la mak-mak n bapak-bapak kat NRE ni membawa anak memasing termasuk la aku ke pejabat. Heheheh... But on the same time, aku adalah urusetia yg terlibat dalam penganjuran pertandingan mewarna ni.  So, pening jugak la nak handle program ngan anak skali gus smalam.... almaklum laa... anak2 aku ni lasak... susah skit nak handle... huhuhu

Untuk pertandingan ini, Yg menjadi MC ialah Cik Ina Tisha... mmg sempoi la kawan sorang ni.. suka tgk budak2 menari sumer.  Oh yer... lupa nak story... before pertandingan start, kanak-kanak ni diminta untuk membuat 'chicken dance' diiringi lagu yg diperdengarkan... apa lagi.... mcm2 pesen le budak2 ni menari... but they so cute!

Pertandingan ini terbahagi kepada 3 kategori pada asalnya... but pg tu aku n the geng terpaksa menambah kategori untuk budak 2-3 tahun yg turut serta... bukan apa... bg budak2 seronok jer.... lagipun... hadiah yg pihak kami uruskan mmg byk... so tak risau la nak prepare semua.  Biar semua merasa la...

Bila coloring contest dah start, masa yg diberi ialah 1 jam setengah gitu ... so mastu mcm2 gaya la budak2 mewarna terutamanya budak2 berumur 2-6 tahun kita bleh tgk.  ada yg leka la.. ada yg bapak tolong colorkan laa... mcm2 hal... termasuk la anak aku... so far mmg aku tak terhandle la anak aku pg tadi... nasib baik ada my hubby tolong tgkkan budak2 ni.... almaklumlee... kerja byk bila jadi urusetia... so tu yg agak kelam kabut skit.

Habis jer semua kanak-kanak mewarna, emcee pun mengumpulkan semua untuk wat permainan kotak beracun sementara menunggu pihak juri iaitu En Sazali Sahlan dan En Othman Asmaon memberi markah... apalagi!!! suka la budak2 ni main kotak beracun ni.... sporting2... tp ada yg tak sporting tu siap nangis lagik!! hahahha... anak aku lak terlebih sporting... poyo skit.... heheheh

At last... masa yg ditunggu telah tiba.... alhamdulillah... hanum n kimie mendapat tempat juga... Hanum dapat tempat ke2 n Kimie tempat ke3 bagi kategori 7-9 tahun.  Jadi laa.... yg penting budak2 ni merasa hadiah juga.... Lagi pun... untuk suka-suka jer pun.... kalu tak dpt tempat pun... still dpt hadiah jugak.  sebagai urusetia, aku, ila dan asniza telah berusaha sebaik mungkin untuk semua kanak-kanak yang hadir tidak kecewa dan membawa balik tangan kosong. Yang penting semua happy!!!

Sebagai penutup... emcee pun minta kanak-kanak2 semua menari 'chicken dance' lagik..... berdedai sume naik pentas nak tunjuk taring memasing.... isk!!! anak2 den la paling over... ahhahaha

Anyway.... congrats kakak n adik... dpt dah beg skolah sorang 1 and alat tulis sekolah... dah tak payah mama beli lg ekk!!! heheheheh


Possing Fatin, Hanum n Kimie before start coloring

Buat Chicken Dance... anak aku siap volunteer ke depan lagik!!!

Beratur before start coloring contest

Kimie coloring

Hanum siap tayang gigi lagik!!!
 
Ayah yang setia menjaga budak-budak ni....

Aku n ila... org kuat pertandingan ini

Kimie got 3rd place

Hanum got 2nd place

Our Emcee.... Cik Ina Tisha... Havoc!!!

Hasil kerja Hanum

Hasil kerja Kimie
 
Penutup - Kat pentas wat Chicken Dance


0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...