Khamis, 13 Januari 2011

Tips Untuk Tawan Hati Suami

Posted by Emmymazli at 4:27 PTG
Kawan-kawan.... jom kite baca beberapa tips atau petua yang berguna untuk menawan hati suami you all…

•Senyum selalu – petua nie bukannya susah untuk diamalkan. Hanya senyum jer. Tapi jangan plak masa laki ko tengah cakap hal serius, ko senyum memanjang pulak:-) Tengok-tengoklah tempat dan masa yang sesuai okey. Sesunguhnya, seorang suami tue lebih suka tengok isterinya senyum daripada menunjukkan ‘muncung’ yang panjang… So, janganlah asyik nak bermasam muka jer…. :-)


•Sabar dengan karenah suami –kadang2 mungkin suami berasa tertekan sbb masalah kat tempat keje ker ataupun masalah lain. Maybe dia akan marah-marah kerana terbawa-bawa beban keje ke rumah. Kalau ini terjadi, sabar jer la. Jangan start membebel plak. Nanti perang mulut plak jadinya. Sebaliknya, buat sesuatu yang boleh buat cik abang lupakan masalahnya:-)


•Kurangkan berleter/membebel – biasanya, isteri berleter kalau ada sebab. Nak buat camne, dah lumrah. Tak salah membebel kalau untuk kebaikan bersama, kan? Cuma kalau boleh, kurangkan sedikit bebelan tu kerana lelaki MEMANG alergik dengar perempuan membebel…:-) Sesetengah laki sampaikan tak mau balik rumah sebab tak mau dengar si isteri duk membebel sepanjang masa. Jadi, daripada membebel, baik anda fikirkan cara lain untuk menyampaikan apa yang terpekung di hati, kan …:-)

•Berhias di depan suami – menghias diri bukan hanya masa nak keluar jer. Apa salahnya sekali-sekala anda berhias di depan suami. Mekap lawa2, pakai baju tidur yang menggoda ker, atau pakai perfume yang boleh bangkitkan ghairah suami ker. Tapi jangan pulak ko pakai baju seksi, perfume mahal, tapi tepek muka dengan bedak sejuk:-) Terkejut beruk suami korang nanti!


•Belai dengan manja – bukan wanita je yang suka dibelai! Lelaki pun sama. Masa tengah duk relax2 tu, apa kata si isteri peluk suami dengan manja atau belai rambut dia…selain rasa diri diorang special sangat2, gerenti jugak akan timbul kasih yang amat mendalam pada si isteri:-)

•Masak untuk suami - kalau ada masa tu, rajin-rajinlah masak untuk suami anda. Jangan asyik makan kat luar jer. Kalau tak reti masak, blajar2lah dari mak korang…dah namanya pompuan, memang kena tau masak kan? Sedap ke tak sedap tu kemudian kire…:-) suami pasti akan terharu jika isterinya yang tak pandai masak tiba2 belajar masak, just for him…:-)


•Manjakan diri – lelaki suka dengan wanita yang manja. Tapi jangan over la plak. Sekali-sekala tu bolehlah berlagak manja, tapi jangan all the time.. tengok tempat dan waktu yg sesuai, yer…:-)

•Urutlah si dia – bila suami balik dari keje penat2, best jugak kalau ada orang yang mengurutnya. Boleh hilangkan tension, kan? Bahagian yang biasanya best diurut ialah bahu, tapak kaki, kepala dan yang lain2 tu, pikir2lah sendiri, yer..:-) Dengan ini, si suami akan lebih menghargai kewujudan kita sebagai isteri. Lagi satu, rajin2lah korang mengurut laki korang, silap2 nanti kang dia pi cari ‘tukang urut’ kat luar…Naya plak ngko!

Demi untuk mengekalkan hubungan suami-isteri yang bahagia, rajin-rajinkanlah diri anda untuk amalkan tips-tips yang penting nie, ok? Good luck!

Sumber dari: http://setelkahwin.com/

2 comments:

Adni Bakery on 14 Januari 2011 pada 4:25 PTG berkata...

tq...

Emmymazli on 15 Januari 2011 pada 3:41 PTG berkata...

sama-sama....

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...