Isnin, 17 Januari 2011

Meninjau Rumah Idaman!!!

Posted by Emmymazli at 1:19 PTG
For info kengkawan semua... smalam aku pergi meninjau "rumah idaman malaya" aku ni di Bandar Pinggiran Cyber di Cyberjaya yg dah bertahun2 tak siap since 2005 ni.... lega skit ati bila tgk rumah dah siap sepenuhnya.. masa aku dtg pihak kontraktor pun tengah touch up sana sini mana yg patut... so skrg ni tengah tunggu CF dan serah kunci jer tak lama lagik... maybe dalam bulan 2 atau 3 baru dpt kot..

Kalau ikutkan... aku mmg dah tak tahan dah psl isu rumah ni... almaklumlaa...since aku beli pada tahun 2003 dengan Perspektif Perkasa iaitu anak syarikat di bawah Talam Corporation.. urusan pembelian rumah aku settle pun on 2004 dan sepatutnya dijangka siap on 2005 but until 2008 apa pun takder kat tapak perumahan tu... bila dah kena haruk ngan pembeli2 rumah ni baru nak buat.. itu pun atas campur tangan Timbalan Menteri Perumahan... itu pun banyak dolak dalik.. naik tensen aku... Pempaham je la Talam Corporation ni..  byk hal dah... sib baik la ada pihak2 yg menolong tuk memastikan projek "rumah idaman malaya" ni siap... kalu tak, janji hanya tinggal janji jer laa... bengong!!!.. Naik pening aku tiap2 bulan bila duit gaji habis kat byr loan rumah n sewa rumah lagik... tu lum byr menda lain lgk... tak boleh nak menyimpan langsung....!!!! Terdesak betul aku dibuatnya... Nak shopping cam org lain utk diri sendiri pun berkira.... nak buat apa pun tak bleh... sok kalu dah duk rumah sendiri.. adalah skit duit tepi utk diri sendiri.... lega....

Harap2 dipercepatkan la CF dan serah kunci untuk "rumah idaman malaya" ni.... Tak sabau dahh...

Pandangan di hadapan rumah aku...
(ni mmg rumah aku kalu ikut pelan yg diberi oleh pemaju)

Testing bukak tingkap kat depan bilik aku sok.. hahah

Suasana dalam rumah...

Pemandangan dari luar rumah aku...
sib baik dpt rumah yg berhadapan dengan taman permainan kanak2..
kalau hilang tau la nak cari mana anak2 aku... hahahahha..
yg penting rumah aku tak mengadap dgn rumah org lain... pening sok

2 comments:

pembeli rumah pinggiran cyber berkata...

salam...
saye tidak dapat ape2 update drpd pemaju..
blh share cf akan dikeluarkan dan bile pembeli akan mendapat kunci?
tak larat dah nak bayar sewa rumah ni...

Emmymazli on 19 April 2011 pada 12:44 PTG berkata...

Macam ni laa... try search di Facebook dengan tajuk Bpc Cyberjaya. Segala maklumat berkenaan rumah kita ada di sana.

TQ. ^_^

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...