Isnin, 3 Januari 2011

My Kids 1st Day School in 2011

Posted by Emmymazli at 11:10 PTG
Sekejap jer masa berlalu.... harini ni anak-anak aku dah mula skolah semula... Si Hanum dah masuk darjah 3 n si Kimie dah masuk darjah 2.  Tp masing-masing mcm tak excited je nak pegi skolah... sbb dah seronok duduk rumah main game n tengok tv la tu.  My hubby dah pesan kat my kids.."Start skolah jer.. game sume simpan ekk!!'... hmmm... muncung si kimie dah panjang laaa....

Today.. nak bangunkan hanum n kimie bukan main liat! Terkeluar la mikrofon nyaring aku tadi pagi nak mengejutkan diorang... Adehhh... seksa...

As usual... sesi sebelah pagi adalah sesi sekolah agama... terpaksalah aku & hubby cuti harini untuk  menghantar my kids untuk make sure diorang tak salah masuk kelas... masa hantar hanum n kimie kat skolah agama tu... nampak meriah la ibu-bapa yg menghantar anak-anak diorang di darjah 1... so far tgk td takder lak yg menangis... ok jer... good kids!! heheheeh... jgn jadi cam hanum n kimie dulu.... siap suh aku balik... takmo aku n hubby tunggu.... menyirap!!! hahahah

Then dalam pukul 11.30 tu hanum n kimie balik rumah naik kereta yg aku sewakan untuk budak2 ni pergi dan balik skolah.  cepat la pulak... rupanya tahun ni skolah agama start 7.30 pg n balik pukul 11.00 pg berbanding dulu masuk skolah pukul 8.00 pg dan balik pukul 11.30 pg... okay la tu kan... ada masa lebih skit untuk budak2 ni bersiap n makan tengahari before pergi skolah sesi petang pulak....

After makan tengahari dengan makan lauk simple yg aku masak untuk anak2 aku tu, hanum n kimie dan bersiap untuk skolah sesi petang.  Kak pah yg membawa anak aku skolah tu akhirnya sampai dalam pukul 12.30 tgh.  Sekolah petang aku tak hantar harini sebab hari jumaat yg lepas tu aku dah settle bayaran yuran dan berjumpa dengan guru kelas masing2 dan dah tunjuk pun ngan diorang kelas masing-masing kat mana.  Tadi kimie n hanum mengeluh bwk beg skolah berat!! Hahahah... saje jer aku suruh anak aku bawak sumer buku tahun ni n tak payah ikut jadual... kalu ikut jadual kang manjang jer tertinggal buku... cikgu pun dah complaint... so kene la ajar buat mcm tu.

Harapan aku pada tahun ni... aku nak anak2 aku belajar dengan lebih rajin... buat yg lebih baik dari tahun lepas... hopefully diorang berubah supaya lebih rajin baca buku dan mengulangkaji pelajaran.... Amin....

Hanum & Kimie before pergi skolah tengahari tadi....

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...