Isnin, 28 April 2014

Pertandingan Bowling Bahagian Perancangan Korporat, JUPEM

Posted by Emmymazli at 1:38 PTG
26 April 2014 - Ampang Bowl, Ampang Point

Salam semua....
Today nak sharing kisah aku dan hubby punya aktiviti  dihujung minggu.  Hmmm... apa jer aku nak mulakan yer???? Hmmmm.... ok gini... sebenarnya, pada awalnya aku masih blur-blur nak join atau tidak game bowling anjuran bahagian hubby aku nih.  Masa hubby cakap ada game bowling aku just kata ok jer... tak meletak harapan apa pon just aku anggap maybe hubby aku ada peluang untuk menang... itu jer... sekali tak sangka pula bila tarikh pertandingan ni sebenarnya clash dengan Pertandingan Futsal Piala KSU NRE yang sepatutnya aku pun turut serta dalam game tu.  Aku ni taklah penting tapi main sekadar nak join kawan-kawan asalnya dan memenuhi permintaan kengkawan yang mengajak.  So terpaksalah aku cancel main futsal tu then join hubby aku main bowling. Kalau tak join karang mau hubby aku merajuk plak.  

So pada hari kejadian aku terpaksalah bersama hubby ke KL dan melepaskan peluang bersama kengkawan (ntah diperlukan ke tidak kalau aku join pon... heheheheh).  Hanum dan Kimie tak dapat join sebab ada kelas taekwondo pagi Sabtu tu dan sayang nak ponteng kelas apatah lagi saat senior ramai takder. Kalau mereka hadir at least boleh tolong Sir Muhin diorang kalau perlukan apa-apa pertolongan. Semangat si Kimie!!  Yang aku dengan hubby ni kengkununnya nak awal sampai ke tempat bowling. Jam 9 pagi lagi kami dah ada di Flaminggo, Ampang.  Sekali dapat tau tempat pertandingan bowling kat Ampang Point rupanya.... tempat bowling yang dekat Flamingo dah lama tutup... Hahahahah.... nampak sangat aku dan hubby dah lama tak main bowling... Kikikikikkkkk
Honestly.... walau teruja dapat partner ngan hubby nak main bowling nih... tapi sebenarnya aku tak berapa nak seronok sangat untuk bermain sebab boleh plak pagi tu belakang aku sakit.  Entah tergeliat ke apa aku pon tak tau la.  Tak senyum kang kata aku sombong plak.... nak tak nak buat la muka fake kat situ.  Nasib baik isteri Abang Dollah memahami aku then dia bagi aku pain killer.... Walau sakit terpaksa juga la main bowling... muka aku dah macam muka 'taik'... muncung jer dan tak bersemangat.... hmmmmm
Tournament kalini everyone main 3 game seorang.  Hmmm.... masa first game tu aku dah rasa tak semangat nak main dengan back pain aku nih.... tapi lepas setengah jam baru pain killer tu berkesan pada aku barulah aku rasa semangat skit tapi dah malas nak letak apa-apa harapan pada game aku tuh... first game aku memang hancur der... 100 pon tak sampai... huhuhu.... tension aku. Game kedua dan ketiga baru puas hati dengan point aku yang konsistent ngan keadaan aku yang main hanya nak pertandingan jer nih... ehehehehehhe... berlatih pon tak... main bedal jer... kikikikikikkkk.... memang tak nak letak harapan tinggi-tinggi... so point keseluruhan aku untuk 3 game haritu just 324 jer... huhuhu.... aku target 350 ke atas tapi apa kan daya.... haruslah pasrah dengan prestasi aku yang tak training langsung tu dan keadaan diri yang makin tua..... huhuhuhu.  

Point hubby aku pula alhamdulillah... walau dah lama tak main tapi prestasi masih konsistent.... first game dia dengan point 188, second game dengan point 118 dan game ketiga dengan point 220 menjadikan keseluruhan dengan point 526. Okeyyy... korang perasan tak kenapa game kedua dia merudum??? Hahahahah... menggeletis sebenarnya laki aku tu.... first game dah ok dengan teknik dia biasa buat.... tapi bila game kedua dia mengubah teknik lak... makan angin la katakan.... so game ketiga dia pulun habis-habis la.... haaaa... itu permainan dia.... sabo jer laaa.... 

Mula-mula aku ingat hadiah game bowling ni untuk pasangan suami isteri atau partner lelaki perempuan/pasangan.  Rupanya hadiah diberikan ikut kategori lelaki dan wanita itu sendiri.  Anyway... alhamdulillah haritu rezeki kami suami isteri.  Hubby dapat tempat pertama untuk kategori lelaki dan aku dapat tempat kedua untuk kategori wanita.... syukur sangat.  

Apa pon kengkawan hubby bersuara kami suami isteri ni terer laa bagai, mesti selalu main atau training nih.... meh aku betulkan.  Sebenarnya yang terer tu hubby saya.... saya tak terer pon tapi alhamdulillah saya selalu mendapat sokongan suami saya kalau main bowling.  Anyway... saya memang tak training langsung apatah lagi selalu main.  Bola saya sampai bersawang bawah katil bilik belakang.... Hubby saya pon sama... lama dah tak training... last main masa nak Sukan NRE... itu pun pemutusnya dia tak join pon tournament untuk sukan tu kerana bagi peluang kepada mereka yang 'nak sangat main'.  Lebih baik kerja dapat pendapatan.  Bab selalu main bowling bersama pon kami sendiri tiada masa sebab sibuk urus anak-anak dan kerja serta akhir-akhir ni kami agak berkira dari segi kewangan kami untuk membazir begitu sahaja.  Kami percaya, kalau dah rezeki tu tak ke mana.... Yer tak???

Oklah.... terima kasih kepada Bahagian Perancangan Korporat JUPEM yang menganjurkan program bowling nih.  Nampaknyer rezeki suami bawa pulang oven dan rezeki saya bawa pulang blender multipurpose.  Syukurrrrr.... lain kali buat bowling jangan lupa jemput yer... heheheheh.  Tq semua....

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...