Isnin, 10 Oktober 2011

Celebrate Birthday Boy, Mengandam Bidang Terjun, Attend Majlis Cukur Jambul dan Attend Weeding Cousin Hubby

Posted by Emmymazli at 5:37 PTG
Sebenarnya... banyak perkara yang aku nak story kat blog aku  lately ni.  Tapi ada jer perkara yang lebih penting perlu aku update kat blog.  Pempaham jer lee..... dengan mood aku yang tak berapa nak menentu ni, so banyak perkara yang remeh-remeh aku tolak tepi dulu.  

Hari minggu yang lalu (30 Sept - 2 Okt 2011), aku sefamily balik ke kampung untuk attend wedding cousin my hubby.  Time-time begini jer kami dapat berkumpulkan... bila lagik.  Kebetulan pula hari yang aku balik Jumaat malam tu jatuh  pada tarikh birthday adik aku si Boy... seboleh mungkin aku cuba untuk balik awal  untuk celebrate birthday Boy.  Maka setibanya kami di bumi Melaka... aku dan family site mama aku terus ke Medan Ikan Bakar kat Anjung Batu untuk belanja si Boy makan ikan bakar.  Kesian pula kang... nak bagi hadiah aku  memang malas sebab Boy ni agak cerewet bab barang... baik aku belanja makan.  Anyway... Happy Birthday Boy!!!
Belanja Boy makan ikan bakar

Masa hari Sabtu, aku dan hubby pergi kendarat kat rumah Mak Lang hubby untuk wedding cousin my hubby names Angah. (nama glemer dikalangan kami).  Meriahnya suasana kampung kalau time kenduri kawen tu... bukan main lagik!  Happy giler dapat jumpa sedara-sedara ni.  Tapi as usual la.  Aku bantu mana yang mampu jer la. Aku bukanlah malas nak membantu... tapi kalau kita memandai kang ada pula yang kata kita ni lebih sudu dari kuah.  Ada pula manusia yang berbunyi.... (statement for makcik kendarat yang ada sound-sound orang tu... heheheh).

Aku boleh terlupa pula yang cousin hubby dari Singapore dak Khaty akan melangsungkan pertunangan dengan menumpang majlis kahwin anak mak lang hubby ni.  Hmmm.. Kebetulan bila Khaty minta bantuan untuk make up dia tu, baru aku teringat.  But aku dah mula la risau kalau-kalau Khaty tak puas hati  ngan hasil kerja aku tu nanti.  Kebetulan pula, kali ni aku balik ke kampung aku hanya bawa make up aku yang aku pakai ke pejabat jer.  Make up yang lain aku tak bawa.  Terpaksa la aku beritahu Khaty yang aku hanya tau make up biasa jer.  So Khaty terimalah seadanya apa pun yang terjadi kat muka dia.  Heheh... risau lak aku.
Khaty
Disebabkan aku jadi mak andam bidang terjun dan bukan reti sangat pun... maka masa yang diambil untuk make up tu agak lama juga.  Lagi pula dengan kelengkapan tak berapa nak ada.  Almaklumlaa... aku bukan penah belajar mengandam pun.  Mengandam untuk diri sendiri retilah aku.  Korang tengoklah hasilnya nanti.  Nak make up muka Khaty tak perlu bedak tebal-tebal sebab kulit Khaty dah cerah dan tiada jerawat.  Senang nak adjust.  Nasib baik bila dah siap Kathy kata ok.  Lagipun dia tak suka make up tebal-tebal.  Kira ok lah tu kan... Hehehehheeh.  Anyway... congrats tu Kathy yang selamat melangsungkan majlis pertunangan yang simple tetapi bermakna.
Khaty yang dah siap aku make up dan hias... comel tak??
Mak andam pun sibuk nak bergambar dengan Khaty
Malam Sabtu tu, aku agak kelam kabut sedikit sebab perlu membahagikan masa untuk attend Majlis Cukur Jambul anak cousin aku i Sharul dan Intan di Paya Dalam dan pada masa yang sama selepas waktu Isyak berlangsungnya Majlis Akad Nikah dan Majlis Berinai untuk cousin hubby di Alai.  Huhuhu... penat!!!  Apa-apa pun... Ambeng kena dulukan baru bleh makan nasi minyak.  Hehehehhe.  Anyway... congrats kepada Angah Anak Mak Lang yang selamat bernikah pada malam Sabtu tu.  Comel sekali awak.  Almaklumlah.  orang jarang make up maka berserilah bila kawen.  I like!!!!
Bergambar dengan Baby Irsyad yang dicukur jambulkan
Layan makan ambeng dulu.. perghhh.. terbaik laaa!!!!
Masa malam berinai Angah dan suami
The next day on Sunday tu berlangsungnya majlis persandingan dak Angah pula.  Tapi aku terus terang tak dapat nak membantu apa pun.  Duduk jer dalam rumah.  Huhuhu!!!! Boleh pula time tu aku tak sihat.  Resdung aku bermaharajalela.  Aduhhh.... punya la sembab dan gatal muka aku pagi tu.  Sampai melecet la tepi mata aku tu sebab kerja menggosok.  Gatal beb.  Itulah penangan makan seafood masa Jumaat malam tu.  Hahahah... padan muka!

Lebih kurang jam 2 petang tu.... aku terpaksalah standby balik awal sebab nak pastikan kami tiba di Putrajaya sebelum pukul 5.  Bukan apa... nak mengejarkan anak-anak aku ke kelas taekwondo.  But at last... boleh pula kereta aku meragam kat Ayer Keroh macam story aku kat http://emmymazli-emmymazli.blogspot.com/2011/10/kereta-rosak-lagik.html .  Huhuh.... macam-macam hal.  Bersabor jer.  Anak-anak aku bukan main bising tak dapat pergi kelas taekwondo sebab dalam penghujung bulan ini anak aku akan grading.  But what to do... benda dah nak jadi.  Pemutusnya aku sefamily balik Putrajaya dihantar dengan menaiki kereta Pak dan Mak Mertua aku.  Huhuhu... stresss!!!

Oklah.... len kali aku story lagik yer....
 

 

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...