Sabtu, 22 Oktober 2011

Cockatiel Saya Dah Dapat Pakwe Dia ^_^

Posted by Emmymazli at 11:11 PTG
Hampir sebulan juga aku tercari-cari apakah sebenarnya jantina burung Cockatiel aku tu yang aku beli dari Encik Aril pada awal bulan September yang lepas.  Anyway... dia sendiri tak tau apakah jantina burung tu.  Jadi, setelah aku risik-risik dari otai-otai yang pelihara burung jenis parrot ni... akhirnya diketahui yang burung yang aku beli tu ialah betina. 

Bila dah tau jantina burung aku ni.. barulah aku boleh carikan partner dia.  Sian dia sengsorang.  Masa aku beli tiel betina ni dulu tu harga dia agak tinggi skit.  Bila aku dah dapat penjual yang hendak menjual burung tiel jantan ni hasil dari berbaik dengan otai-otai burung-burung jenis parrot ni... aku telah dapat harga yang lebih murah dari yang dulu dan orang yang menjual tiel jantan kat aku tu baik sangat dan tak berkira....  Syukur sangat.  Terima kasih En. Rooney Alba

Setelah deal bebaik dengan En.  Rooney... at last aku pergi mengambil tiel jantan aku yang ditinggalkan kepada En.Hafidz Dzira  yang juga kenalan dan otai burung spesis parrot ni di Presint 9, Putrajaya.  Seronok giler!!!!!!! Masa mula-mula nak ambil burung tu... aku bawa sekali Baby (panggilan untuk tiel betina aku tu) bersama sangkarnya supaya mudah nanti nak dimasukkan tiel jantan tu nanti.  Tetapi..... bila masuk je tiel jantan tu dalam sangkar... dia punya menggelupur tu.. perghh mak aiii... Baby aku pun turut menggelupur sama..... rasa kesian plak.  Dah a few minit tu baru la dia ok.... baru-baru agaknya.  

Tapi aku happy giler!!! Akhirnya.... Baby aku dah dapat pakwe dia.  Tak la dia keseorangan.  Tiel jantan tu aku bagi nama Bibo!! Baby dan Bibo!! Best-best!!! Heheheheh!!!!  Tunggu beberapa bulan lagik Baby dan Bibo matang... insyaallah aku akan dapat anak angkat baru la nanti... hehehheehh.... Yeayyyy!!!!!  Tungguuuu!!!!!!!!! 

Bibo (yang kat depan dan badan dia bercorak) - Cockatiel jantan yang baru aku beli
Makan sama-sama Baby & Bibo
Bibo comel!!!!

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...