Khamis, 27 Oktober 2011

Sesi Renovate Rumah Dah Bermula

Posted by Emmymazli at 4:00 PTG
Salam semua... 

Penat betul harini.  Walaupun harini aku bekerja tapi aku sempat menguruskan aduan pasal rumah aku di Taman Pinggiran Cyber tu disebelah pagi.  Dan aku sebenarnya baru jer balik dari menjenguk rumah aku yang sedang direnovate oleh cousin aku Hafiz. 

Kerja-kerja untuk renovation sepatutnya dah bermula pada awal minggu ini tetapi atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan... akhirnya semuanya tertangguh dulu.  Aku dimaklumkan yang barang-barang renovate telah pun tiba kelmarin (hari Selasa).  Jadi, untuk sesi harini pekerja-pekerja cousin aku sedang memecahkan siling rumah untuk membuat plaster siling dan pecahkan pintu belakang/dapur untuk membesarkan dapur rumah aku tu.  Keadaan rumah aku sekarang memang tengah huru hara buat masa ni.  So far ni, bumbung courtyard aku yang nak ditutup itu pun memang belum sentuh apa-apa lagik.  

Tadi aku dan hubby sempat berjumpa dengan kawan cousin aku yang menguruskan bab wiring elektrik untuk rumah aku tu.  Sempat la nak plan pasang lampu sana sini.   Anyway... kelengkapan untuk lampu semua dah cukup bila aku dah beli lebih awal di Nilai 3.  Tinggal nak pasang jer.  So.. harap-harap semuanya berjalan dengan lancar. 

Masa aku sedang memantau kerja mereka.... hati aku ni macam sakit jer bila tengok diorang pecahkan siling rumah dan dinding dapur tu tanpa belas kasihan.... macam takde perasaan jer.  Tapi diorang siap acah aku.. "Akak nak rumah cantik tak??" terus jer aku cair.  Hahahah.. bleh gitu???  Sabo jer laa. 

Jom layan gambo rumah aku yang sedang dijahanamkan untuk dicantikkan... heheheh... 

Barang-barang renovation diletakkan dihadapan rumah
Siling rumah yang telah dipecahkan untuk dibuat plaster siling
Courtyard aku yang belum disentuh apa-apa lagi untuk direnovate
Kawasan courtyard yang akan dibuat dining
Pintu dapur yang dipecahkan
Kawasan balakang rumah aku yang akan dibesarkan dapur

9 comments:

Unknown on 29 Oktober 2011 pada 12:34 PTG berkata...

wah lepas ni cantik lah rumah emmy...seronokan dpt masuk rumah sendiri...tahniah

Emmymazli on 31 Oktober 2011 pada 4:42 PTG berkata...

insyaallah long... harap-harap cantiklah seperti dirancang... moga dipermudahkan kerja-kerja renovate ni...

Tanpa Nama berkata...

berapa semua kos terlibat, saya pun rasa nak renovate mcm tu juga, jiran BPC

Emmymazli on 20 Disember 2011 pada 11:01 PG berkata...

tanpa nama... kos saya renovate lebih kurang rm25k - 30k

man on 13 Mac 2012 pada 10:40 PG berkata...

court yard tu buat bumbung ke atau polycarbonat saja, kalau poly air hujan akan masuk juga sikit2. Berapa kos buat bumbung courtyard tu?

man on 13 Mac 2012 pada 10:43 PG berkata...

rumah saya di Taman Lestari Permai, nasib kita pun sama je, lambat siap, bulan 4 ni baru nak dapat CF. Cadang nak tutup ruang tu, ada yg buat guna poly kata tak sesuai kerana air hujan masuk jika lebat, oleh tu buat bumbung je, saya nak tanya berapa kos untuk buat bumbung sahaja. Terima kasih

RedCouchOwner on 15 Oktober 2012 pada 6:20 PTG berkata...

Salam emmy.. i notice rumah u kat cyberjaya, sama taman dgn i. boleh tak dpt details pasal reno project sbb i dlm proses nk start reno work juga.

salam
ellya

RedCouchOwner on 15 Oktober 2012 pada 6:21 PTG berkata...

Salam emmy.. i notice rumah u kat cyberjaya, sama taman dgn i. boleh tak dpt details pasal reno project sbb i dlm proses nk start reno work juga.

salam
ellya

Emmymazli on 17 Oktober 2012 pada 4:15 PTG berkata...

Hi Ellya

Nanti u call my husband yer utk urusan reno tu.... dia lebih tau...
Mazli-0196863686

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...