Rabu, 18 September 2013

Celebrated Birthday Sis Selena, Parents Koryo Sepang

Posted by Emmymazli at 12:21 PTG
18 September 2013 -  Dengkil
Salam semua... 

Harini baru sempat nak update story hari rabu....  hehehe... 

Kisahnya kami celebrate birthday one of the parents budak taekwondo Koryo Sepang baru-baru ni.... bukanlah meriah sangat tapi orang kata tu boleh la menjadi ingatan.  Asalnya Kak Tipah rancang nak bawak masakan ikan patin masak lemak atau tempoyak malam rabu tu memandangkan ada sorang parent ni bagi ikan patin dan disuruhnya kak Tipah masak... bila di fikir-fikir... naik segan pula asik kak tipah dan yang lain-lain jer masak... aku ni tukang makan jer... so aku decide la nak masak asam pedas tetel.. kununnya masakan orang Melaka. Hihihi!!  Terlaksana impian masak tetel untuk diorang sebab hari Selasa tu aku sempat ke Pasar Tani Putrajaya beli daging tetel.  

Hari Rabu pagi tu sempat aku rebus daging dalam sejam lebih dan petangnya aku just tumis bawang dan cili.  So sempat la siap sebelum nak hantar anak-anak ke kelas sparing.  Setiap malam Rabu dan Jumaat kami as parents akan gathering di Dengkil while menunggu anak-anak sibuk training sparring taekwondo.  

Yang perancangan last minitnya bila aku sempat buka FB pagi tu then baru terperasan  yang birthday kawan kita, Kak Selena yang juga parent anak-anak taekwondo tu semalam.  So aku terus wechat Kak Tipah untuk bincang  nak masak apa dan beli kek simple sebagai kejutan buat Kak Selena kita malam tu.  Kak Selena ni pon antara kawan dan juga parent anak-anak Koryo Sepang yang rapat dengan kami serta yang lain walaupun aku sedar aku ni orang baru.  So rasa happy kalau dapat gembirakan kengkawan.  Maka tengahari tu aku menjalankan projek membeli kek untuk sahabat sorang ni.

Malam tu.... hmmm... memang Kak Selena tak sangka la kan kami nak celebrated birthday dia dengan keknya dan masakan yang aku dan kengkawan lain bawa bersama-sama... sebab alkisahnya birthday anak dia si Adam haritu dan Kak Selena ada bawa kek Adam untuk share dengan kami.  Nampaknya tak laku la kek si Adam tu.  Nampak Kak Selena happy sangat malam tu.... bak kata dia... rasa macam nak kuar air mata tapi air mata dah kering... terharu sangat katanya.... so aku suruh nangis ala ratu cantik jer laa... hahhahah.  Yang paling best... uncle kedai mamak yang kami lepak tu bukan main kuat lagi nyanyikan lagu birthday untuk Kak Selena tu... hahahha... sporting habis... Tapi rasa macam tak cukup korum pula bila ada parents  yang takder.... huhuhu... takder rezeki diorang la nampaknya... heheheh... Next time yer my dear...

Rezeki aritu... Kak Tipah punya Patin Tempoyak memang terbaik... terus tenggelam aku punya Asam Pedas Tetel.... Hahaha.... The best part bila dah makan sampai lupa diri... masing-masing dah macam ular sawa pregnant.... kihkihkih.... nak cakap banyak-banyak pon dah tak boleh... hahhaha.... lawak-lawak.... terima kasih juga la kepada insan yang belanja minum dan yang lain-lain tu yer..... Moga dimurahkan rezeki hendaknya....

Oklah... Happy Belated Birthday Kak Selena.... Chau Chin Chau...
Lauk pauk aritu dan juga tukang masak.... lauk simple tapi sedapppp...
Kami makan sampai licin...heheheh
bapa-bapa yang terlantar kekenyanyan

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...