Isnin, 25 Mac 2013

Layan F1 Kat Sepang International Curcuit

Posted by Emmymazli at 4:05 PTG
23 Mac 2013 (Sabtu)
Sepang International Curcuit

Alkisah.....

Aku telah dapat 4 tiket free dari kawan untuk masuk tengok F1.  Akibat tak pernah merasa or feeling tengok F1... aku pon layan jugalah tengok F1 dengan anak-anak di hari Sabtu yang lepas untuk sesi saringan perlumbaan tu.  
Sebenarnya.... aku main redah jer..... tak tau hala tuju nak parking kat mana... boleh tengok perlumbaan tu kat mana... memang asal boleh aku redah jer la haritu..... Nak jadi citer.... berpusing disekitar SIC tu.... akhirnya baru tau parking kat mana..... dah la tak boleh masuk kat area macam stadium tu.... pastu disuruhnya parking kat kelapa sawit.... pastu fee dia RM30!!! Perghhhh!!! Giler babas buat duit.... terkena aku... nak tak nak dah sampai aku harung jugak laa..... pastu.... rupanya kena jalan kaki lebih kurang 500m-1 km untuk ke gate C3 tempat aku nak masuk tu... aku ingat dekat.... rupanya jauh.... dah la panas terik.... turun naik  bukit la kalau nak jalan kaki.... memang basah ketiak laa.... Kebetulan.... banyak pula mamat motor yang buat teksi motor kat situ memberikan khidmat untuk ke gate yang disediakan.  Aku pon disebabkan tak larat... nak tak nak.... naik jugalah motor share ngan anak lelaki aku..... 1 motor di caj RM5... so aku 2 motor RM10... perghhhh!!! Duit lagik!!! Dah la lom gaji ni... rasa nak nangis.... huhuhu.... 
Sampai je kat gate C3.... rasa cam terkedu.... firtsly.... ingatkan kat bukit tu ada la pokok... tak kisah kalau tak duduk kat grandstand asal redup walau di tepi bukit.... rupanya tengah padang panas terik takde sibiji pokok pon.  Nasib baik la hanum dan kimie ada bawa payung sorang 1... huhuhu... so kami berbumbungkan payung dan bertikarkan rumput yang bersemut.... huhuh... nak tak nak la kan.... aku sampai situ nak dekat kul 3.15 petang.... perlumbaan start jam 4 petang... cer korang  bayangkan  betapa hebatnya kitorang stay kat tengah panas yang giler babas tu dengan hanya berpayung... macam takder effect pon payung tu.... rasa macam dalam sauna tau.... huhuhuhu.... migrainn.....
Lebih kurang jam 4 petang baru perlumbaan start.... oklah.... dapat juga berpuas hati layan lap bila kereta tu berlumba.... tapi macam aku cakap la tadi... aku pergi nikan main redah jer.... tak tau apa persediaan yang perlu di buat.... rupanya kena bawa ear plug untuk mengelakkan telinga tak sakit..... kitorang ni pulak dah separuh pekak dah.... sakit giler gegendang telinga aku nih... huhuhuhu.... aku rasa sangat tak best!!! Di tambah pula dengan rasa haus yang tak boleh tahan.... boleh pulak tak bawak air.... huhuhu.... nasibbbbb!!!
Apa pon... aku puaskan hati aku dengan bergambar jer la kat situ..... takder apa pon yang best.... cukup time azan asar anak-anak aku ajak balik.... si hanum dah meragam kepanasan... si kimie pulak sakit telinga dan panas jugak... huhuh..... aku?? semua ada... hahahha... akibat nak merasa sangat kan tengok F1... haaa... amik ko!!!
Balik tu... kena naik motor lagi ke tempat parking... huhuhu... kena lagi RM10.... sabo jer laa.... Sampai jer kat tempat parking... ada orang jual air mineral yang kecil tu sampai RM2 sebotol... sabo jee laa... nak tak nak beli la jugak sebab dah kehausan..... air mineral jer pon tapi nikmatnya dia macam air oren.... tapi aku beli 2 jer then share bertiga.... huhuh... teruk benau aku ni.... bukan  berkira kedekut.... tapi berkira sebab tak berapa nak ada.... huhuh...... Yang geramnya.... masa kat standhill tu... bukan main bapak panas laaa cuaca..... tapi bila aku masuk jer kereta nak gerak keluar parking... terus hujan selebat-lebatnya.... perghhh!!! Sakit pula hati kita ni.... tapi aku ambil positif.... bukan apa... aku kan bawa camera dslr aku tu... kalau kena hujan kan leh jahanam... dah la tak bawak beg bagai.... redha jer laaaaa...

Pengajarannya ialah.... kalau nak pergi tempat gini... kena make sure fulus banyak walaupun korang dapat ticket free.  Jangan lupa bawak air dan payung... tak kira la korang dapat ke grandstand ke tak... nak menapak tu.... perghhhh.... panas wehhhh.... Jangan lupa bawa ear plug... kalau tak korang boleh pekak 1-3 hari tau... apa lagi ekkk....??? hmmm.... The conclution is... aku pergi hari tu memang tak best langsung laaa.... walaupun ticket free..... huhuhu.... Apa  yang aku dapat ialah haritu.... SUNBURN!! Nyampah!!!  tapi terima kasih la kat kakak kawan aku tu sebab bagi ticket F1 free tu.... Merasa juga kebingitan kereta F1 tu dari tak pernah merasa langsung.... huhuh....

Ticket aku tu leh pakai untuk hari Ahad jugak... tapi kami tak kuase la nak pergi... aku nak sedekahkan kat kawan aku yang nak pergi tapi dia tak ambil pula ticket tu dari aku....hmmm.... 

Oklah.... sekian dulu untuk harini... chow dulu....

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...