Rabu, 29 Jun 2011

Celebrate Birthday Mak Mertua

Posted by Emmymazli at 1:56 PTG
27 Jun 2011 - Sg. Merab, Kajang

Orang tua-tua kata... anggaplah ibu mertua kita seperti ibu kita juga.  Layanlah sama rata sepertimana kita melayan ibu kita.   Heheheh... Opening yang menarik tu... Kikikikik!!

Sebenarnya nak story pasal kitorang celebrate birthday mak mertua aku pada 27 Jun 2011 yang lepas.  Nanti korang ingat aku ni dok story pasal family belah aku jer... takder pula citer pasal family belah hubby aku.  Heheheh... So, inilah masa aku nak citer. 


Anyway, mak mertua aku sebenarnya sampai umah aku a day before birthday dia... tujuan dia datang tu nak lepaskan rindu kat cucu jer... pastu dah loghat nak balik Melaka... Puas hubby aku tahan punya tahan mak mertua aku nak balik Melaka, sebab selalunya mak mertua aku ni tahan duduk sehari jer kat rumah aku pastu dah loghat nak balik Melaka.  Tapi bila hubby aku ugut mak mertua aku, barulah dia tak balik.  Heheheh... kena ugut baru tak loghat tau... 

Petang 27hb tu... balik kerja terus aku ke kedai kek beli birthday cake kat Bakers Cottage kat Presint 8 Putrajaya tu.  As usual... fav kek bapa dan mak mertua aku yang dia suka aku beli ialah Tiramisu.  Tapi cake dia simple giler.... mahal nak mampus tapi kek takde hiasan.  Pemutusnya sampai rumah aku keluarkan icing dan bunga marzipan aku tu dalam peti ais... terus aku hias bagi nampak cantik... Barulah berseri skit aku tengok.  Kalau tak kek ni kosong jer..


Lepas maghrib aku sefamily terus keluar dan makan kat area Sg. Merab.  Targetnya lepas nak potong kek sambil makan malam la... Akhirnya dapat juga menunaikan hajat hubby aku. 

Yang penting mak mertua aku happy dan semua orang pun happy.. Happy Birthday Mak...  Korang layan la gambo birthday mak mertua aku ni ekk....



0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...