Selasa, 9 Julai 2013

Kimie Dapat Pingat Perak!!

Posted by Emmymazli at 2:24 PTG
6 Julai 2013 - Pusat Sukan Taman Sri Andalas, Klang

Salam semua....
Today nak share tentang aktiviti anak bujang aku.  Bangganya aku sebagai seorang mama bila anak bujang  aku si Kimie berjaya mendapatkan pingat perak dalam pertandingan Taekwondo Koryo Cuircuit pada hari Sabtu lepas.  Alhamdulillah....
Untuk pertandingan ini, Kimie yang mewakili Koryo Sepang kena mengharungi 4 perlawanan untuk mahu masuk ke final.  Sebenarnya... aku tak mengharapkan sangat Kimie berjaya hingga ke final sebab Kimie baru sangat berkecimpung dalam arena sukan ni.  Tapi alhamdulillah... berkat usaha dan semangat dia.... dari saringan pergi ke quarter final... seterusnya semi final... then akhirnya berjaya ke final.... syukur sangat!!  Walau pon tak bergelar juara... untuk kanak-kanak yang baru sebulan berlatih merangkul pingat perak atau naib juara bagi aku dah besar maknanya.  Bangga aku dengan Kimie.... tapi macam-macam ragamlah aku kena tempuh untuk melayan anak sorang ni.... kadang macam patah semangat pon ader si Kimie ni tapi nak buat camner... Layankan jer laa.... 

Tak di nafikan... Kimie sedih sebab tak dapat pingat emas... untuk kanak-kanak darjah 5 yang baru berkecimpung dalam arena pertandingan ni... dia tak faham lagi erti pingat ke apa... dia cuma tau dia kalah jer... hahahah... bila kita explain... nanti dia tanya lagi.. hahahha.... yang nak buat gelak tu... masa first game... dia tak tau dia menang sebenarnya... sebab keluar-keluar gelanggang dia dah kena marah dan rotan dengan sir sebab banyak buang peluang walaupun dia dah menang.  Sampai menangis la budak tu.... tapi bila aku bagitau sebenarnya Kimie menang dan explain kat dia yang sir dia marah tu sebab Kimie tak buat seperti yang dia suruh.. barulah dia berhenti menangis.  Barulah semangat balik....  hehehe.... Terima kasih jugaklah bila ibu bapa di kalangan kanak-kanak Koryo Sepang pon bagi semangat kat Kimie ni.... Happy dapat join diorang....
Alhamdulillah... bila Kimie dah menunjukan hasil dari usahanya... nampak gayanya si kakak Hanum pun dah setuju nak join kelas sparring untuk pertandingan ni.  Kalau tak payah nau aku nak ajak dia walaupun dah pujuk beberapa kali.  Macam-macam alasan dia bagi.  Sekarang ni dah mula training ngan adik kat rumah.  Nampak dia bersemangat.  
Apa pon... syukur sangat bila Kimie berjaya... semoga Kimie akan terus berjaya di masa akan datang.... Amin....


0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...