Selasa, 10 Mei 2011

Sambutan Hari Ibu Family Haji Sahri

Posted by Emmymazli at 2:31 PTG
8 Mei 2011 (Ahad) - Mambau, Seremban, Negeri Sembilan.

Al kisah Mothers Day ni... hmmmm... Kalini aku berkesempatan untuk sama-sama sambut mother day kat rumah Maklong aku di Mambau.  Ni sumer planning cousin aku la nak celebrate mothers day dengan nenek aku yang kebetulan ada di sana.  Program ni adalah hasil perancangan dalam masa seminggu oleh cousin-cousin aku.  Planning punya planning, sampai jugalah aku ke Mambau Ahad lepas walaupun aku tak sihat sebab terlebih mengenjit hari Sabtu dari pagi hingga ke petang dengan program NRE dan APDISK.  Anyway, sebab dah janji nak datang dan aku pula dah tempah dadih sampai 50 pack, maka kalau tak pergi siapa pula nak makan, betul tak.


Sampai kat Mambau petang tu dalam pukul 4.00, masing-masing sedang prepare makan sumer.  Aku pun turut membantu mana yang patut.  Alhamdulillah, ramai juga yang datang walaupun family Melaka takder yang dapat turun.  So, aku ni kira wakil la kan, walaupun hakikatnya aku dari Putrajaya.   Ngeeeee.....


Aku difahamkan, nenek a.k.a. Makwek aku ni sporting bab-bab nak celebrate mothers day  ni, tetapi atuk aku tu dah bosan duduk rumah anak-anak lama agaknya, so dia dah merungut ajak balik Melaka.  So, maklong aku kenalah pujuk atuk untuk stay sampai abis majlis sebab nak celebrate mothers day ni... hisshhh... sian makwek....


Sekali-sekala gathering ngan family, haishhh... seronok juga.  Lagi pula bila celebrate mothers day ni sesama ngan nenek, mak sedara dan cousin-cousin aku.  Meriah sungguh, rugi tul sapa tak pergi!.  Heheheheh.  Tapi sedih jugak sebab my mom tak ada untuk joint sekali.  Tapi takper.  Aku adik-beradik ada merencana program baik punye untuk mama!!  Wait and see ya....



Bab makan, kami buat konsep potluck.  Kak Ina dan Abg Mie buat Mee Kari, Bik Nyah buat Nasi Impit, Kuah Lodeh, Rendang Ayam dan sponsor Kek, Aku bawa dadih Milo dan Kiwi, Mak Ngah bawa Ayamas, Bik Lipah bawa air oren F&N dan Buah-buahan.  Yang tu jer aku ingat... hehehehe yang lain sorry ekk... ada juga yang lain bawa macam-macam. Sebab faktor lapar, aku bedal jer apa yang ada atas meja.  Lupa lak siapa  bawa apa-apa.  Meriahnya makanan, huhuhu.. jangan cakaplah. Rezeki Allah! Heheheh....



Masa potong kek tu, tengok makwek tiup lilin looked so cute... !! Love u makwek!!  Anyway, thanks pada family Haji Sahri yang merencana program ni... Walaupun tak sihat, aku try jugak datang, and aku happy sebab dapat joint sekali sambut Mothers Day... Love my family!!! Chow!!!






0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...