Sabtu, 12 Mac 2011

Lawatan Hari Kraft Kebangsaan 2011 with PUSPANITA NRE

Posted by Emmymazli at 4:13 PG
4 Mac 2011 (Jumaat) - Kompleks Kraft Jalan Conlay, Kuala Lumpur

Salam semua... kalini aku  nak story pasal lawatan aku ke hari Kraf Kebangsaan 2011 di Kompleks Kraf Jalan Conlay, Kuala Lumpur last Friday bersama dengan Puspanita NRE.... sorry laa... lambat masuk entry.. asyik tertangguh jer... lom ada masa nak masukkan.. hehhehe

Firstly, semasa lawatan tu, kami diberikan lawatan berpandu untuk mengiringi lawatan kami ni...... aktiviti pertama yang diberi pada kami adalah melawat tempat menjual batik sambil window shopping... kalau sesiapa nak shopping pun bolehhhhh... kat sini... mmg terbukak le mata korang kalau tgk batik malaysia.... mmg cun2 beb... tp harga pun cun jugak laa... but... dalam harga cun tu.... sbnrnya... harganya masih berpatutan.... tau tak kenapa aku ckp camni... tawaran harga yg diberikan mmg berbaloi... mcm kita membeli batik di kelantan dan terengganu... so tak yah lah nak gi jauh2 semata nak beli batik.... kat sini pun boleh.... aku kalau  berduit... mmg confirm la capai 1 kot aritu... hehhehehe... sib baik takde... hehehehhehe

Selepas itu... rombongan kami di bawa ke tempat membuat kraftangan asli seperti ukiran kayu, tenunan, membuat wau, menganyam tikar dan macam2 lagik.... semua ditunjuk secara live dan jika nak cuba pun boleh.... amat dialu2kan la.... tp so far rombongan kami tak lama kat area situ sbb dah petang... almaklum laa... hari jumaatkan... masa petang tu pendek skit....

Then kami di bawa ke tempat menjual brg kraftangan malaysia jika berminat... boleh round2 sambil mendengar org audition untuk pertandingan nyanyian sempena hari kraft tu.... juri dia Farah Wahida... so kitorang layan jer laaa....

Habis round...kami dibawa untuk dijamukan hi tea... ok laa... dah jalan pun still dapat makan... alhamdulillah....

Balik tu... aku ikut van yang pemandu NRE bawa iaitu En Karim... Padahal masa datang tu... aku datang dgn Puan Marsineh, Setiausaha PUSPANITA.. at last time balik dia suruh aku naik kenderaan pejabat laakkk... mula2 bengang jugak.... tp tak kuase la pikir... janji dapat balik sudah....

Anyway.... happy dpt melawat tempat sebegini... jika ada peluang ... mungkin aku nak hadir lagik... tp kali ni biarlah bawak duit sekarung... baru ngam... hehhehehe













2 comments:

imanamani on 12 Mac 2011 pada 9:59 PG berkata...

weh...ko pakai baju mcm ni... nampak lagi bam bam laa...

Emmymazli on 12 Mac 2011 pada 12:37 PTG berkata...

ko tau takper... mcm takleh terima hakikat yg aku nampak gemuk.... akakakakkakak

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...