Isnin, 14 Mac 2011

Erti Kenangan

Posted by Emmymazli at 2:18 PTG
Akhir-akhir ini... banyak kenangan silam yang menerjah ke pintu hati.... apakah kenangan itu wajar untuk aku kenangi atau sekadar menjadi penghias hidup??? Termenung aku seketika saat mengutarakan dan menulis mengenai tajuk ini. Perkataan yang agak klise namun aku mempunyai pengertian tersendiri terhadap apa yang bakal aku perkatakan. Kenangan, aku cuba untuk mengimbau kembali lipatan kenangan silam yang pernah aku lalui sepanjang jejak perjalanan kehidupan aku sendiri. Kenangan bersama teman-temanlah yang paling banyak mengajar aku erti kehidupan dan mematangkan aku.... kadangnya kenangan itu muncul untuk membawa erti bahagianya kehidupan lalu. Ada masa lainnya kenangan itu hanya muncul untuk menyakitkan hati. Pahit manis yang di solek pada wajah sebuah kenangan itu meyakinkan kita ianya wujud dan bertakhta di dalam kehidupan ini walaupun kenangan itu berabad lamanya terkubur.  Itulah yang dinamakan kenangan. Wujudnya kenangan membolehkan kita mempelajari sesuatu.  Mungkin satu ketika dulunya kita terlepas peluang itu, dan kali ini mungkin kita berupaya untuk mengubah kembali ukiran untuk mewujudkan sebuah lembaran hikayat baru yang mungkin menjadi makna sebenar sebuah kenangan..... Sesungguhnya... aku amat rindu pada kenangan lalu yg memberi makna pada hidupku... terima kasih pada teman-teman yang memberikan selembar kenangan buatku kenang hingga ke hari ini....

Segala kenangan yang ku bawa hingga kini....









1 comments:

imanamani on 14 Mac 2011 pada 2:28 PTG berkata...

pi letak gambar tu... sedih.. tapi antara memori terbaik buat aku ...kenangan bersama korang...

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...