Rabu, 13 Mei 2015

9 To 5 Run

Posted by Emmymazli at 11:53 PG
9 Mei 2015 - Persiaran Perdana Putrajaya, (Depan MOF)

Assalamualaikum semua.... bertemu kembali....

Kalini nak update aktiviti hakakkkk ekkk.... Minggu ni jadual hakak ketat dengan aktiviti kesihatan dan sukan sahaja.  Hehehehe.. bajet cam atlet negara.... (poyo ayat aku nih!)  Anyway... Kalini aku masuk 9 To 5 Run yang dirasmikan oleh PM dan Menteri Belia dan Sukan yang hot tu... saper lagi... KJ laa... heheheh...
Dapat snap dari jauh je PM & KJ
Larian ni patutnya aku lari bersama kawan sekolah aku si Hajar as usual... tapi apakan daya masa ni dia ada tugas pula... so dia suruh anak aku gantikan dia... So aku minta anak dara aku si Hanum temankan aku on that day.... nak dijadikan cerita... Kimie pon nak ikut serta lari... so.... aku pon bagi la can untuk dia bersantai bersukan.  Bukan apa... kalau dah minat tu... kalau kata tak boleh ikut kang ada yang merajuk pula... 

Tak sangka pula... pagi-pagi tu sebelum bergerak ke Putrajaya boleh pula sahabat lama aku Nurul Masitah whatsapp aku pagi-pagi bertanyakan incase aku masuk ke tak larian tu.... apa lagi... opkoss laaa... hehehe.... so kami just janji untuk gather kat situ.... 
Walau dalam keriuhan... dalam kebisingan.... dalam berbelas ribu manusia kat situ... jumpa juga aku ngan si Nurul... hehehehehe.... so kami lari sama-sama.... erkkk... actually bukan lari... more to berjalan... hahahha... Nurul la ni... tak larat katanya... aku pon terjebak... selalunya aku lari banyak dari berjalan walaupon asik stop jer... heheheh....ni banyak berjalan dari berlarinya.... kikikikikkkk... lenggang mak limah orang kata... almaklumlahhh... first run dia... maafkanlah dia... tu pon nasib baik lari dalam hujan... kurang skit penatnya....  yang terlebih tu asik berselfie jer kerja kitorang sepanjang lari and jalan tu... hahahhaa.... anak-anak aku jangan cakap laa... dari awal diorang dah tinggalkan aku... just janji nanti jumpa kat finisher line.... 
Apa pon.... semuanya settle.  Larian/berjalan habisss sepanjang 5km...(fuhhh penat hakak berjalan.. kikikikikkk) medal pon dapat.... sijil pon dapat.... alhamdulillah.... paling best tak sangka pula jumpa kawan-kawan seopis... kawan sevolleyball dari kementerian lain dan ex nre.... dan juga ex staff nre.  Kecik jer putrajaya ni... pusing-pusing beraktiviti mesti jumpa kawan-kawan lama.  Kalau jumpa jer... pantanggggg... wefie dulu laaa.... hehehehe...
Tamat sudah larian kitorang... heheheh

Oklah.... sekian story hakakkkk.... see u next entry!!
Sijil & Medal yang kami dapat.. nice!

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...