Selasa, 28 April 2015

Larian Spektra 2015

Posted by Emmymazli at 10:18 PG
26 April 2015 - Universiti Malaya

Assalamualaikum semua....

Today hakak just nak update aktiviti hakak dihujung minggu bersama anak dara I. 
 
Ahad lepas aku dan Hanum join Larian Spektra Universiti Malaya.  Seawal 6.15 pagi aku dan Hanum dah ada kat UM tu untuk get ready for larian.... sangat teruja okayyy!! Konsep larian ni sebenarnya adalah untuk "Colour Me Run If U Can".  Larian ni sangat-sangat fun bagi akulah yang sekali sekala memerlukan kelaianan dalam acara yang aku sertai.  Peserta mesti pakai baju putih.  So senang nak nampak kotoran warna pada baju.... Sepanjang larian tu akan ada urusetia yang standby dengan serbuk warna yang selalu digunakan semasa sambutan Diwali tu... then bila peserta lari jer pada arah mereka... diorang akan campak serbuk warna tu ke arah perserta... tak kira warna apa masa tu... terima jer laaa.. Heheheh.... Yang penting... ciri-ciri keselamatan telah pon diorang maklum awal supaya takder masalah dikemudian nanti.
Subuh sepi'ie dah sampai UM
Kami... before and after run
Sebelum lari... semua suci murni...
Selepas lari... hahahah... semua comot
Yang kesiannya... urusetia yang nak kenakan peserta... tapi peserta lebih bijak... ada yang baling balik serbuk warna tu pada urusetia... siap buat rampasan serbuk colur tu....  bertempiaran diorang lari... sampai ada sesi kejar mengejar la.... hahahahha.... what u give... u get back orang katalahhh... Entah berapa banyak check point urusetia yang baling serbuk warna tu pon aku tak sure tapi yang pastinya... dekat finishing line tu... dah ramai urusetia melintang ready nak baling serbuk warna tu kat peserta... so sape yang baju diorang putih-putih lagi... redhooo jer laaaa... hahahahha...
Aksi Hanum masa larian and kena baling serbuk color
Apa pon terbaik la Larian Spektra anjuran UM dan UNITAR ni... pelbagai aktiviti menarik ada termasuk zumba, flashmob tarian, cabutan bertuah dan macam-macam lagi.... yang penting... aku anak beranak happy. Bab comot tu tak yah citer la... 1 badan kitorang ni memang dah penuh color.... tang kasut lari jangan cakap laa.... jahanam berkaler-kaler.... adoiiii... dah la nak beli mahal.... terpaksa la pakai juga walau dah basuh anda color tak hilang... ish.. ish.. ish...

Yang paling terbaik ialah medal larian kalini... memang berbaloi masuk lari ni.... medal dia sangat cantik!!! Saper yang tak masuk... jangan jeles yer.... Heheheheh.... 
Oklah.. sekian dulu cerita aku.... lenkali cerita lagi yer.... babai!!!!




UPDATES:  29 APRIL 2015

Hanum Anum dalam FB Running Malaysia Magazine!!! Dalam LARIAN SPEKTRA UM 2015, Hanum antara 10 perempuan terawal ikut perkiraan aku.  Dalam no 9... heheheh... kalau sekali lelaki dalam ranking bawah 80-100 (kiraan aku dalam 68 kalau tak salah laa ikut yang diorang post kat FB tu.. kalau salah maafkan aku yer...) heheheheh.... congrats kak Hanum!!!

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...