Isnin, 2 Februari 2015

Selangor Plus Fun Run 2014

Posted by Emmymazli at 12:24 PTG
1 Februari 2015 – Shah Alam Convention Centre

Salam semua…

Alhamdulillah… baru rasa semangat skit lepas dapat rehat secukupnya.   So… today nak update pasal larian aku dan anak-anak kelmarin….. huwaa… tegang segala urat-urat hakak… almaklumlah… dah tua-tua baru nak masuk larian… kecik-kecik dulu tak mau masuk… hehehehhe...


Nama larian ni adalah seperti tajuk aku di atas… agak-agak korang la… apasal tajuk tu 2014 ekk? Bukan 2015… Anyway…. sepatutnya acara ni berlangsung bulan Disember tahun lepas tetapi  tapi disebabkan berlakunya bencana terbesar yang melanda negara kita di beberapa buah negeri, so mereka pun terpaksa tangguhkan dulu bagi menghormati mangsa-mangsa bencana.   Kena la pahamkan….  orang tengah sedih, suasana pun muram takkanlah nak buat acara yang happy-happy. 

Okay… larian kalini yuran penyertaan dia tak mahal ok… Hanya RM10 sorang dan larian hanya 5km jer… adoiii… berbaloi dengan apa yang kita dapat… baju dapat…. medal dan sijil juga dapat.  Kalau menang lagi mantap.... Difahamkan… penyertaan larian ni sebanyak 2000++ orang.  Humang aihhhh…. Memang agak sesak… tapi pasrah jer laaa….

Seawal 6.15 pagi aku dah terpacak kat lokasi…  sebelum larian bermula…. Kami bersenam ala-ala Zumba or senam robik… bagi panas badan skit yer… Dah panas badan baru kami ke garisan permulaan larian….

Ohhh… lupa nak bagitau… anak dara aku ni ngajak kawannya join lari sama.  Namanya Wazlin.  Boleh teman Hanum katanya…. Si Kimie boleh geng dengan aku.  So kami berempatlah ni.  Hubby aku walau di ajak memang tak nak der nyer dia join lari.  Berat bontot katanya… geram hakak hokeyyyy!!!

Kalau nak tau...sempat lagi hakak ni berpossing berlatar belakangkan Masjid Besar Shah Alam yang santekk tu masa tengah jalankan larian... heheheh... Alaaa.. masa tu bukan lari beria pon... lari dan jalan... lari dan jalan.  Kalau lari jer terus mau semput hakak.  Tapi bolehlah untuk dijadikan larian ni sebagai aktiviti sihat bersama anak-anak.  Kalau tak terus menembam jer....
Hmmmm... dah penat lari... di garisan penamat masing-masing dapat medal dan sijil.  Of course anak-anak aku lebih awal sampai.  Heeee... mamanya tertinggal kat belakang.  Sabo jer la.... Tapi anak bujang aku memang terbaik... dia tunggu mama dia di garisan penamat.  Hanum dah tentu ngan kawan dia tu kat somewhere else.... Anyway.... sampai jer garisan penamat.... menda lain aku tak fikir lagi dah... tau nak air jer.... haus weh... Nasib baik penaja baik punya... Milo dan 100Plus.  Minum la sampai kembung!
Sambil-sambil rehat nak tunggu majlis cabutan bertuah... mana la tau kami ni dapatkan... sempatlah berzumba.  Akulah yang paling ligat... Kikikikikkk... poyooo.... 

Apa pon.... apa yang aku  nak share ialah... memang rezeki kami haritu amat baik.  Dalam 3 orang dari kami sekeluarga yang lari tu... 2 dari kami dapat hadiah cabutan bertuah iaitu aku dan Hanum.... Walau setakat hamper... tapi rasa teruja giler kot.  Kalau korang tengok gambo kat bawah ni.... yang besau tu Hanum dapat and yang kecik dan Kimie pegang tu aku dapat.  Tapi as usual.... Kimie akan cemburu kalau dia tak dapat.. maka kenalah mengalah.  But yang aku stress masa tengah panas-panas ni... boleh lak anak-anak aku ni berebut hamper besar kat kaunter urusetia.... tension jap aku... haiyaaaakkk!!!!
Hmmm... segala yang dihajati dah dapat.  Alhamdulillah... rasa berbaloi giler... bayar RM10 dapat macam-macam.  Hopefully tahun depan Kerajaan Negeri Selangor buat lagi... Boleh la aku join lagi... Heheheheh...

Oklahhhh... Babaiiii

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...