Selasa, 24 Jun 2014

Dapat Tengok Giant Panda @ Zoo Negara

Posted by Emmymazli at 4:11 PTG
23 Jun 2014 - Zoo Negara Malaysia

Yeay.... happy giler... rezeki kami semua sebagai warga NRE dapat berjimba bersama keluarga ke Zoo Negara untuk melawat haiwan yang menjadi tanda persahabatan Malaysia-China.  NRE menjadi kementerian yang bertanggungjawab untuk menguruskan segala hal mengenai Panda Fu Wa dan Feng Yi dari China yang akan ditempatkan di Zoo Negara dari mula hinggalah ke majlis perasmiannya nanti oleh PM.

Yang paling best tu... dahlah dapat tiket tengok panda free... masuk zoo pon free... dapat pelepasan time hari kerja pula tu sebab waktu melawat hanyalah pada hari bekerja sahaja.  Heheheh... Raya keling aku der... Apa lagi... aku tak lepaskan peluang bersama anak-anak dan keluarga untuk tengok panda tu.  Untuk side aku... bukan takat tiket free sebagai ahli kumpulan koir yang aku dapat... tiket bagi pihak jabatan aku pon aku dapat.  Malah ada lebihan tiket yang tak digunakan dari membazir pon aku offer kat adik beradik dan saudara mara serta kawan yang berminat nak pergi.  Tapi biasalah... kalau berjalan waktu hari kerja memang tak jadi apalah pada diorang melainkan jabatan di bawah NRE yang dilepaskan.  Macam adik aku dan suaminya yang dari JUPEM lepaslah sebab ini merupakan program di bawah NRE.  Apa pon... aku dah ajak... kalau diorang yang tak pergi tu bukan salah aku lah kan.... hehehehhe

Apa jer aku nak ceritakan kat sini ekk... hanya gambar jer boleh ceritakan aktiviti-aktiviti kami pada haritu... Selamat menjamu mata dengan gambar kami.... heheheheh!!
Aku di pintu masuk khas.  Kami tak boleh masuk ikut pintu depan.  Nanti kena bayar pula... heheheh 
Bersama anak-anak sebelum masuk ke dalam zoo.  Masih menunggu yang lain-lain tiba dan jalan sama-sama
Sakan mak-mak ni... on our way ke Giant Panda Convention Centre.  Kenderaan pon disediakan khas oleh pihak zoo kepada kami... tak payah penat-penat nak jalan kaki. 
Possing dulu sebelum masuk ke Giant Panda Convention Centre
Keterujaan anak-anak kami.. See their faces...
Bila ibu-ibu possing.... takmo kalah... heheheh
Hanum, Aku dan Angah
Kami possing sakan dulu di luar Giant Panda Convention Centre dengan patung dan replika panda yang menarik.  Happy giler ok!!
Suasasana dalam Giant Panda Convention Centre dan juga aksi-aksi kami bersama panda walau jauh.. huhuhu
Selesai melawat panda kami semua pergi jalan-jalan untuk meninjau haiwan-haiwan lain pula di zoo
Kami tak lepas peluang untuk menonton persembahan haiwan... layannnnn

1 comments:

Wak Lat on 27 Disember 2014 pada 1:01 PTG berkata...

Salam. Hee seronok melihat panda.

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...