Jumaat, 21 Februari 2014

Cerita Kelakar Kimie Malam Tadi

Posted by Emmymazli at 12:43 PTG
Salam semua....

Mana aku nak mula ekkk... sebenarnya dari tadi aku asyik nak sengih bila ingat pasal anak bujang aku si Kimie kisah malam tadi.... Hahahha... aku gelak dulu sebelum meneruskan story.

Kisahnya.... malam tadi masa aku sedang makan malam yang lewat di kedai mamak... anak bujang aku minta pinjam handphone.  So malas nak bising-bising aku bagi jer laa... sebenarnya kesian kat dia takut boring sebab dia tak makan sekali coz dia dah makan awal petang before nak pergi tuisyen.

Dalam dok menelek handphone... tetiba dia sengih memuncung sambil buntang mata dan senyum-senyum tengok aku.  Entah apa hal la mulanya dalam hati aku.... aku biarkan jer.  Rupanya hubby aku pon dok perati si Kimie nih.... Beberapa kali la dia buat gitu... dalam sibuk menyorokkan handphone dari pandangan mata aku.... ternampak juga la dia sebenarnya sedang berchatting dengan someone.  Heheheh.... Aku saja ngusik...
Aku:  Kimie chatting ngan girlfreind ke??
Kimie:  Mana ada mama ni.... (tapi menyengih cam muka bersalah sambil menyorokkan gigi dia yang besau kat depan tu)
Aku:  Adik cakap  betul-betul... borak ngan girlfriend ekk... meh sini mama nak tengok...
Kimie:  Mana ada... mana ada... mamaaaa nihhhh!!
Aku: Kalau takde meh sini mama tengok telefon tu.
Kimie:  Tak boleh... (terus tutup telefon aku)

Hubby aku kat sebelah dah sengih-sengih tengok gelagat Kimie... "Yer la tu.... kalau tak takkan dia sengih pastu tutup telefon mama" kata hubby... hahahahah... Kimie sengih jer.... Then dia bagi handphone pada aku dan kata nak ke toilet...

Aku pon ambil kesempatan la nak spotcheck apa yang dia dok sengihkan tadi.... Rupanya anak aku ni ada secret admirer.... hahahaha... adessss... baru darjah 5 dah ada awek nak berkenalan.  Kihkihkih!!!  dari apa yang aku baca laa... girl ni nak kawan ngan Kimie tapi Kimie malu-malu.... pastu bila girl ni nak jumpa kat sekolah kebetulan kawan-kawan girl ni pon ada sama macam dah kepung Kimie.... Kimie pun lari laa... yang ni aku ada dengar Kimie cerita yang dia kena kepung dengan pompuan yang bawa geng kat sekolah.  Kimie kata dia lari la... malu katanya... Masa Kimie cerita tu… aku tukang gelak jer laa sambil ejek dia perasan… rupa-rupanya kisah benar der…

Masa tengok perbualan Kimie dengan girl tu… macam tergantung… sebab girl tu nak tanya banyak soalan katanya tapi Kimie tak jawab…. So aku pun dengan naughty nye pandang hubby then tolong jawabkan… “Tanyalah.  Apa soalan kau?” tu jer ok dan aku tutup phone… pastu Kimie datang dan duduk balik kat meja.  Minta telefon semula.  Dia pandang aku dan tanya… “Mama tengok fb adik ekk??” “Mana ada” Bidas aku sambil hidung kembang-kembang nak tahan muka menipu takut tak jadi.  Rupanya…. Lepas soalan aku tu tadi pembuka cerita girl yang chatting ngan Kimie tu….  Dia membaca sambil buat muka kembang kuncup bibirnya dan pandang aku…. “Mama ekk tulis tanyalah tu?? Mama tau tak?? Banyak betul soalan dia adik nak jawab.  Malas la adik ni…. Dia ni pandai tanya…. Dah boleh buat karangan tau dia tanya adik!!” sambil letak telefon dan muka kat meja macam orang tension.   Tersembur ketawa aku dan hubby dengar ayat last tu… Soalan macam karangan???? Hahahahahah!!! Kimie-kimie… ada jer ayat skema dia… “Meh sini mama baca” terus aku amik telefon tu.  Aku  baca sambil ketawa dan menyeringai…. Hahahahha….. memang betul pon banyak soalan budak ni macam tinggal kat mana… tengah buat apa… kenapa lari jumpa dia…. Dan macam-macam lagi laa…. Tapi ada satu ayat last tu aku takleh tahan…. “Kalau aku suka ko, ko marah tak?” Ambooiii budak sekarang ni… advance betul… hubby  yang joint baca sama dah sengih… “Ni kes perigi cari timba ni!!” hahahhaah… betul la tu.  Kihkihkih….

Aku nak tau apa citer selanjutnya… so dengan loghatnya aku tolong taipkan tanpa Kimie nampak… “Kenapa ko suka aku?”  Tak sampai seminit budak tu balas… malu la bagai but jawab juga soalan aku.  Dia kata Kimie handsome, kelakar dan baik hati .  Berderai ketawa aku dan hubby bila baca jawapan girl tu.  Kimie pon rampas telefon tu dan baca sambil buat muncung kembang kuncup.  Hahahahha… lagi la aku ngan hubby ketawa.  “Mama ni… kenapa mama tanya.  Dah adik malu nih… Ahhh.. malas la adik nak jawab lagi…” Lagi la aku ketawa ngan hubby… Aku ngan hubby dah tak larat nak ketawa kat kedai mamak tu… terus hubby bangun dan bayar makanan kami.  Terus kami balik ke rumah…. Sepanjang perjalanan tu tak abis-abis kami mengusik si Kimie… “Wahhh… Kimie ada peminat la…” dan macam-macam lagi… Tapi Kimie tension jer menjawab “Mana ada… mana ada!”  Dalam mengusik tu… kami sempat juga cakap…. “Sekolah dulu dik… awek-awek ni kendian.  Adik kata nak jadi orang berguna…”  “Betul la tu… mama ngan ayah tu kacau Kimie kata Kimie ada awek”  Hahahah… Kitorang lak kena.

Sampai rumah…. Aku dah tak tahan mata… bersiap dan kemas-kemas terus tidur.  Hubby dok sibuk membelek computer…. Kimie pon macam tak boleh tidur so dia pergi buka CD citer Laki-Laki.  Jadi aku tak tau la apa berlaku malam tu…. Bangun pagi masa hubby dan anak-anak siapkan diri… hubby story kat aku kisah malam tadi….  “U tau… Anak ko macam tak boleh tidur malam tadi… sasau ke apa ntah… yang aku tak tahan tu… masa aku kat depan PC ni dok la perati… si Kimie pergi kat cermin dining tu… dok membelek muka dan badan dia sambil sengih-sengih dan cakap perlahan sendiri… “Hensem ke Kimie ni??” aku dok la ketawa dalam hati tengok gelagat dia… Kalau ko ada mesti ko gelak tak hengat punya.” Sorry ekk bahasa hubby pada aku pon memang “kau” “aku” dan “I” “U”… mana yang senang… orang Melaka la katakan…. Heheheh… Sambung balik story… aku ketawa mengekek bila hubby citer pasal Kimie dok menelek diri dia kat cermin tu…. Sambil kitorang ketawa bila cerita-cerita dan flash back kisah malam tadi.  Hahahaha…. Kimie… Kimie….

Apa yang buat aku nak gelak sengsorang seharian ni sampai story citer ni kat blog sebagai peringatan aku sendiri dan share ngan korang…. Aku asik dok teringat ayat skema dan tingkah laku Kimie ni bila ada girl nak ngorat dia…. Dengan muka sengih sambil kembang kuncup tu…. Dengan keadaan gigi besau dia kat depan tu…. Dengan gerak geri dia…. Ehhh semua lah… Sambil tu aku menelek jugak anak aku tu…. Hensem celah mananya budak tu kata…. Bukanlah nak kutuk anak aku sendiri tapi sedor diri anak kita camner… tapi ada pulak yang berkenan ngan anak aku yang gigi besau, celeng ngan katik tu… hahahhaha….  Cemey ke mata budak tu??? Hahahahahha…. Adessssss…. Nak taip story ni kat korang pon aku gelak sengsorang lagi…  Asik dok memikir… Kecik-kecik pon dah ada pulak peminat si Kimie ni ekkk??? Hahahahah!!!  Kira anak aku ni kategori hensem la yer... bangga nyer aku...!!! :P

Apa pon…. Korang jangan salah anggap ekk… cerita aku ni bukan aku menggalak ke apa… Ni cuma gurau senda aku dan anak-anak sekeluarga…. Bahan story…. Aku tau apa anak-anak sedang lalui masa ni.  Asalkan diorang tak melampaui batas sudah…. Lagipun aku selalu check FB anak-anak aku.  Taula apa yang diorang buat.  Anak-anak aku sedang lalui fasa-fasa nak masuk zaman remaja… adatla kan…. Masa gini ada peminat hinggalah ke sekolah menengah. Dulu korang pon gitu jugakkan… Jangan tak ngaku ekk!!! Orang kata perangsang nak pergi sekolahla katakan.  Hahahah… Apa pon… aku selalu mengingatkan anak-anak aku batas-batas lelaki dan perempuan.  Masa aku selain masa mereka sekolah lebih dengan aku… so tau apa yang diorang buat…. Bukan sebab sporting yer…  Insyaallah…. Doakan baik-baik yer….. Bye.. bye korang….


1 comments:

Zam on 22 Februari 2014 pada 11:00 PTG berkata...

selamat malam sis.. zam dtg buat kunjungan malam ni ;)

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...