Isnin, 18 Februari 2013

Takziah Di Atas Pemergian Nana Halim

Posted by Emmymazli at 5:16 PTG
Salam semua....

Jumaat lepas aku dapat berita sedih dari Jabatan Ukur dan Pemeetaan Malaysia (JUPEM) yang memaklumkan salah seorang dari kengkawan koir JUPEM bernama Nana Halim telah pergi menghadap Illahi.... Huhuhu.... Rasa sedey bila dapat tahu yang Nana pergi di usia muda sangat dalam 31 tahun.  Arwah meninggalkan suami dan 3 orang anak perempuan yang masih kecil-kecil lagi....
Gambar profil pic terbaru arwah di FB
Aku dapat tahu arwah meninggal pon dari saluran FB adik aku Angah itu pon dah jam 6.30 petang pada Jumaat lepas.... Khabarnya arwah meninggal kerana saluran darah tersumbat.  Pagi Jumaat lepas, subuh tu sebelum ke tempat kerja arwah tiba-tiba pengsan di rumah dan ambulan datang membawa arwah ke hospital.  Arwah menghembuskan nafasnya yang terakhir lebih kurang jam 4 petang di hospital.  Huhuhu.... sedeyyy aku dengar citer pasal arwah dari kawan-kawan JUPEM di FB... masing-masing menangisi pemergian arwah.... masing-masing sayangkan arwah... sebab tu Allah lebih sayangkan dia.... Huhuh.... Walaupun aku tak berapa kenal dengan arwah dan jarang berjumpa.... tapi raut wajahnya dah cukup aku kenal tiap kali berjumpa.  Wajah arwah tak lekang dengan senyuman.... tak sombong orangnya... Selalu juga jumpa arwah bila ada event dan persembahan koir yang melibatkan JUPEM dan NRE.  Terbayang-bayang muka arwah depan mata... Alangkan aku sendiri yang kenal begitu jer ngan arwah terbayang-bayang muka arwah... macam mana pula teman-teman rapat di JUPEM yer.... mesti rasa sedih dan kehilangan yang teramat sangat!!!
Arwah bersama keluarga
Dari Jumaat lepas lepas aku tau yang Nana meninggal, aku asik nak tengok gambar arwah di FB.  Kebetulan gambar profil pic dia baru saja ditukarkan... nampak bersinar-sinar mata arwah.... last komen arwah kat gambar dia tu pun pada 14 Feb 2013 dan tak sangka pula arwah pergi keesokkan harinya... huhuhu..... walaupun aku tak add dia as fren.... tapi ada certain gambar awrah dan keluarga dapat juga aku tengok... rasa hiba pula bila tengok gambar arwah, suami, dan anak-anak yang masih kecil dan tak mengerti apa-apa tentang ibu mereka yang telah dijemput Allah.... 

Apa pon pengajaran yang aku dapat harini... entah bila la Allah akan jemput aku pula.... rasa insaf pada diri... tak kira di usia muda atau tua kita tetap akan dijemput Allah.  Cepat atau lambat... sempatkah aku nak cukupkan amal aku yang belum cukup ni... bersediakah aku?? Huhuhu.... Hanya Allah jer yang tahu.  

Ya Allah.... kau tempatkanlah sahabat aku ini Nana Halim di golongan orang-orang yang beriman... Kau telah menjemput dia di penghulu segala hari... moga barakah segala amalan yang dilakukannya.... Bersemadilah sahabatku dengan tenang.... Al Fatihah


1 comments:

Unknown on 18 Februari 2013 pada 6:38 PTG berkata...

al fatihah untuk keluarga arwah..

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...