Ahad, 19 Disember 2010

3 minggu punya cerita!!! Macam2!!!!!!!!

Posted by Emmymazli at 2:20 PG
Hmmmm... lama betul dah tak isi blog ni... rindu rasanya... almaklum la... sibuk bangat lately.... mana lagi ngan otak serabut dlm 2 minggu ni sbb susah hati ngan mak mertua aku yg tak sihat kena kayap api.  Nampak terseksa sgt cam kena buatan org pun ada aku tgk... nak tulis blog pun takder mood masa tu.... then this hole week aku dok siapkan projek untuk pertandingan mewarna anjuran Kelab Alam kat opis aku ni.... byk menda nak prepare.... isk!! so nak layan blog mmg takde masa... on fb pun sekejap2 jer...

Citer pasal 3 minggu ni.... hmmm... on 10th Dis 2010, aku as AJK Puspanita telah menganjurkan program Bicara Eksekutif Dalam Keusahawanan ICT oleh En. Azli Pa'at-Jutawan ICT di Kelab Golf Perkhidmatan Awam... Hmmm.... susah nak ckp... mmg terseksa la bila kene uruskan sendiri... sib baik last minit ada org membantu.... lagipun tujuan asal program ni sebenarnya nak wat majlis perpisahan untuk Datin Azlina (Pengerusi PUSPANITA Ibu Pejabat NRE).  So terpaksa la guna peruntukan dari bicara eksekutif ni... Tp 1 jer aku perhatikan.... kalu tgk pada tajuk tu cam best jer.... tp bila dah dgr talk tu ibarat cam ko just dgr sejarah mengenai komputer dan ICT... tak menepati tajuk... ni sumer idea Puan M la yang beriya2 nak wat talk ni... aku ingat best la sgt... manalah tau leh wat bisnes bila dah dgr talk dia nnt...tp huhuh.... takper laa... yg penting dpt makan.... hehehehhe

Inilah En. Azli Pa'at-Jutawan ICT.  Dialah yg memberi talk untuk Bicara Eksekutif Mengenai Keusahawanan ICT

This two week juga... permulaan pada aku untuk handle Gerai Jualan Kelab Alam/Puspanita pada setiap khamis... huhuhu... mcm2 ragam peniaga.... naik pening aku dan lin uruskan.... diorang tau berniaga jer... aku ni..?!! nak wat surat kelulusan laa.. nak wat surat dgn BPKN la... huhuhu... mcm2 surat nak kena wat... naik pening aku!!! si lin tau kutip duit jer... tu pun nak ajak aku jugak...!! naik buntu kepala otak aku ler nak layan semua ni....
Then hari Khamis lepas on 16 Dis 2010... Jabatan Biokeselamatan baru sahaja meraikan majlis perpisahan untuk pegawai senior kami iaitu En Muhamad yang akan tamat kontrak di Restoran Saba Cyberjaya.. alaaa... restoran makanan arab tempat aku dinner  untuk wedding anniversary aritu... huhuhu... sedey.... nampaknya lepas ni En. Mad tanam sayur kat kg n jaga cucu la gamaknya.... sib baik event tu bleh bwk family.... so tak yah aku nak masak makan malam... hehehhe.... Alang-alang celebrate En. Mad, JBK pun celebrate birthday untuk staff JBK yg lahir on Sep-Dis skali.  Meriah la siap potong cake lagik.... yg penting... perut kenyang ekkk...

Possing manja with hubby b4 makan untuk meraikan En. Mad

Sesi potong cake untuk En Mad dan staff JBK yg celebrate birthday on Sep-Dis

Bergambar kenangan dengan En. Mad (the only man there)

So, this week mmg totally waktu untuk aku membalas balik hari minggu yg tak dpt diluangkan dgn sebaiknya ngan family dan melepaskan segala kekusutan kepala otak aku ni.... although... my in law pun dah bertambah sihat..... so... time for anak2 n hubby plak...

This week... my hubby betul2 raya keling... hahahah.... sbb minggu ni 1 minggu dia tak gi kerja.... cuti ganti untuk ot dia yg takleh claim.... so claim cuti jer laa... dia menjaga anak2 aku dirumah di samping melayan karenah anak2 aku utk elak keboringan dicuti skolah dengan menonton wayang, memancing n main badminton n keta control tgh2 malam kat putrajaya. masa ni jugak datang kerajinan dia untuk dia packing barang skit2 b4 pindah umah baru yg dijangka dlm bulan 2/3.  kesian... aku lak takleh cuti... cuti dah abes!! huhuhuhu...
Layan kimi dan hanum main kereta kontrol kat putrajaya tgh2 malam...

Weekend ni my hubby ajak jenjalan kat seremban n stay kat the royale bintang seremban... totally dia belanja.. hehehe.  anyway... bukan tak leh nak stay umah sedara ke apa walaupun sedare ramai kat seremban tu... tp saje nak spent time ngan family... layan anak2 mandi kolam kat hotel tu.... makan2 kat tempat yg best skit... hehehhe thanks darling!!! luv u!!!

Ngada2 ngan hubby... heheheh

Anak-anak possing depan krismas tree kat Hotel The Royale Bintang....

Seperti semua org tahu, sekolah akan dibuka dlm lebih kurang 2 minggu jer lagik... hmm... mcm2 prepation skolah nak kene wat... alhamdulillah... my hubby dah uruskan sumenye.... baik baju skolah anak2 kami dah beli masa jaga mak di kampung..... beli kat tempat yg terkenal ngan baju skolah kat melaka tu... BEE LOON... harga dia tak la mahal sgt but yg penting baju skolah amat selesa dipakai oleh anak2 aku.... then buku2 skolah dan peralatan skolah untuk tahun depan pun my hubby dah beli dan uruskan... hehehhe... aku goyang kaki skit tahun ni...!!! sayang u abang!!!

Hmmm... that's all my story for today... nnt sambung lgk ekk.... tata!!!

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...