Isnin, 26 Oktober 2015

Wow Run Malaysia 2015 By Nashata

Posted by Emmymazli at 5:13 PTG
25 Oktober 2015 - MDEC Malaysia, Cyberjaya
Assalamualaikum semua....

Heee... sebenarnya aku teruja nak citer pasal running event kalini.  Bukanlah sebab larian yang aku dan kawan-kawan kisahkan.  Tak lari pun sebenarnya kerana masalah dari jerebu yang melanda negara kita ni.   Tapi disebabkan larian ini mementingkan sisterhood dan juga ada aktiviti kesihatan untuk wanita-wanita di luar sana... bagi kami... ia aktiviti menarik!!

Firstly... tak dinafikan... masa nak join larian ni berfikir berpuluh kali nak masuk atau tak.  Pada aku yuran larian memang agak tinggi... RM60 tu pada aku golongan pertengahan yang minat sukan seperti aku memang terasa mahalnya.... almaklumlaa... selalunya.. mana-mana run aku pergi bertiga.... so situ jer dah berapa...  ni kalau anak dara aku masuk, 2 orang dah jadi RM120 la kan... macam bertiga punya run dah... huhuhu... 

Tapi apa pon... tak menyesal la bayar RM60 tu... dah la dapat baju running  muslimah, goodie bag pon best wooo.... ada shampoo, ada minuman kolagen, ada baucer Curves, ada jus oren Tamek, ada biskut oat... heheheee... masa hari larian akan dapat air minuman Hijrah, medal larian yang cantik... tak ok lagi ke...? So bersyukurlah....
Seperti aku beritahu di atas tadi... Wow Run 2015 ni terpaksa dibatalkan kerana jerebu masih tidak berkurangan.  Namun, walau larian tidak diteruskan... aktiviti zumba, fitness challange dan sesi dialog masih diteruskan.  

Seawal 7.20 pagi kami dah berada di bangunan MDEC.  Datang segerombolan mak-mak dan anak-anak dari Koryo Taekwondo Club Sepang.  Masuk-masuk jer dah bajet macam model of the day bila ada photographer snap gambar kitorang tengah  berjalan masuk bangunan MDEC.  Heheheh... rasa cam glamor lak...  ..
Masuk jer bangunan.. adik-adik pengikat bunga ballon kat tangan dah menunggu... heheheh... memang cute la... good idea... cer tengok tangan kitorang pakai bunga ballon tu... comey ke idakkk???
Dah puas possing... kami terus di ajak masuk ke dewan menari untuk Zumba yang diterajui Aida Mohd,  Alhamdulillah... walau tak dapat berlari... kami berzumba sakan la gamaknya... rasanya dekat sejam jugalah... berpeluh tak hengat kitorang ni....
Selesai zumba.... kita possing dulu dengan zumba instructor yang muka sebiji dengan kawan seangkatan kami juga Kak Norlia... cuma Cik Aida Mohd tu muda... Kak Norlia tu dah veteran... kalau bergaya macam Cik Aida dengan pakai celak bagai... mau lagi sama.... hehehhe...
Seterusnya... program diteruskan dengan Fitness Challenges... yang ini kena bagi orang-orang muda... veteran cam kita dengan lutut problem ni baik duduk diam-diam... hehehahe... Aku bagi can kat anak dara aku si Hanum dan anak dara Kak Emma si Liyana untuk join salah satu acara... paling senang dan selalu dilakukan oleh budak-budak ni masa training taekwondo pon... Apa lagi... Buat push up jer laa... tapi seeloknya women push up... budak-budak ni slalu buat push up yang biasa... cepat lenguh... huhhu... sian... Tapi memang rezeki Hanum... tak sangka dalam sakit pergelangan tangan akibat tertendang masa training taekwondo Jumaat lepas... boleh juga  menang acara ni...  
Ingatkan selesai Fitness Challenge ni terus dapat hadiah... tapi nampaknya kena tunggu la penyampaian hadiah oleh Datin Paduka Marina Mahathir selepas habis sesi dialog.  Huhuhu.. kecewa juga... ingat bleh rehat lepas settle event... almaklumlaa... budak-budak ni petangnya jam 3 kena training taekwondo lagi sampai jam 6.30 petang... so perlukan rehat yang cukup juga... tapi sebab anak punya pasal... aku tunggu juga... 

Apa pon lepaskan amik medal run yang lawa dulu.... cer tengok medal kami... cantikkan...
Nak tak nak... untuk mengelakkan membuang masa di sekitar situ... aku dan Kak Ina yang datang bersekali 1 kereta dengan aku turun juga dengar sesi dialog.  Tapi sebelum tu.... kami semua possing sakan kat luar dengan semua keluarga Koryo Sepang yang ada... mereka yang lain-lain tak mahu tunggu lama... alasan mereka sama seperti  yang aku bagitau di atas tadi... perlukan rehat untuk anak-anak training petangnya nanti...  
Okay... sangat tak sangka... bila dah dengar sesi dialog.. menarik pula isunya... cuma untuk Kak Ina and anak-anak kami... memang boring tahap maksima la kan.... rasa cam rugi plak tak dengar dari mula. Kak Ina tu bukan boring sebab dialog tu... kalau dialog tu in Malay aku rasa Kak Ina berminat nak dengar... ni in English... haruslahhhh... anak aku pon sampai tertidur la....  heheheheh..  Sehinggalah at last tiba juga time untuk dia terima hadiah... Merasala Hanum bergambar dengan Datin Paduka Marina Mahathir.  
 
Nak tau apa Hanum dapat dalam pertandingan Fitness Challenge ni?  Alhamdulillah... Hanum dapat free 1 month membership di Curves worth RM547.00... tapi nampaknya... kena bagi kat sape yang ada masa jer la nampaknya ni... Hanum sendiri sibuk dengan exam dan training taekwondo bulan ni... huhuhuu... rezeki untuk orang lain gamaknya....
Oklah... berjela pula entry aku kalini... heheheh.. dah macam warta berita.... heheheh... Apa pon... kami semua enjoy event kalini... Tahniah kepada Nashata yang berjaya menganjurkan program ini.  

Sayonaraaa...

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...