Jumaat, 22 Ogos 2014

Raya @ Strata JKPTG

Posted by Emmymazli at 2:41 PTG

21 Ogos 2014 - Seksyen Hakmilik Strata, JKPTG

Assalamualaikum semua....

Alhamdulillah... terlaksana sudah tugas pertama aku bagi memastikan aktiviti besar di Strata berjalan lancar.   Walaupun sekadar jamuan raya... tapi untuk memastikan segalanya berjalan lancar bukan mudah.  Kena memastikan semuanya teratur.  Teratur yang dimaksudkan contohnya dari segi makanan... walaupon potluck kena ada kepelbagaian.... cara hidangan juga serta edaran makanan....  keduanya kena ada hiasan dan dekorasi raya di pejabat.... ketiganya senarai jemputan terutamanya vip... dan macam-macam lagilah... aku kena buat semuanya.... huwaaaa.... Tapi syukur... semuanya berjalan dengan lancar dan mendapat sokongan padu dari teman sepejabat.  

Cuma biasalah... aku dengan cara aku... orang lain dengan cara lain.... tak suka diperbandingkan.... tapi lega bila orang suka hasil usaha kita... aku cuma nak bawa pembaharuan... harap-harap yang lain oklah kan...

Oklah... first of all.....kita cerita pasal tema jamuan... tema jamuan... Makan-makan... Sembang-sembang Strata.... kunun-kununnyer la kan... tempat untuk kita makan-makan sambil menyembang... heheheheh... Tapi cam tak sempat jer... 
Apa yang menarik pada aku jamuan raya kalini... aku dapat all out apa yang aku simpan tentang apa yang suke... aku dapat buat hiasan photo booth.... bila orang datang jer... bleh terus sesi bergambar.... bergasak la nak kumpul meterial untuk buat photobooth ni.... akhirnya.... jadi la juga... taraaaaaa....
Orang kata... masuk-masuk jer sesuatu tempat... kena tunjuk and nampak wall picture yang menarik untuk memastikan majlis tu seronok untuk di join or tak... hahaha.... poyo..... tapi... puaslaa mak nak deco wall picture kitorang tu nak bagi menarik sikit dengan menggunakan apa yang ada... nampaknya... tahun depan kena buat lain... 
Paling utama selepas itu ialah susun atur kawasan jamuan dan tempat makan.... mesti mau menarik... walau tempat kami sempit... yang penting tempat yang kami sediakan tu agak selesa skit untuk mereka singgah dan makan.... pempaham sudah leee....
Kalau tengok menu yang kami bawa... masyaallah.... meriah giler ko... walau sekadar potluck... tapi happening... Antara menu yang menarik ialah... chocolate fountain... spagetti bolognise... satay.....kek-kek yang sedap tak hengat dunia... wallawehhhh.... montel aku gamaknya kalini.... 
Lupa pula nak bagitau.... sebelum sempat memulakan jamuan raya... kami sempat mengadakan majlis bagi meraikan kakitangan yang telah berpindah dan akan berpindah dari Strata dan juga morning prayer.... Huwaaa... jadi tempat tadahan air hujan jap kat pejabat ni..... heheheh... sayang benar diorang ni pada Strata...
Tamat sesi air mata baru kami pon mula la makan tak hengat dunia untuk geng-geng Strata dulu.... hahahahah.... sedappp ko.... dah settle tang kami baru jemputan luar pula masuk dan memeriahkan majlis kami.... Korang tengok sendirilah... betapa meriahnya opis kami....
Table VIP
Hah!!! Nak kata apa jer lagikan... bagi aku... misi jamuan raya aku berjaya!! So.. enjoy gambar kami dari Seksyen Hakmilik Strata sudah laaaaa... Kita enjoyyy!!!
Aku dan Boss Puan Sharifah (dua dari kanan) bersama pegawai yang dirai....
Kak Emma (kiri sekali) dan Puan Alya (dua dari kiri)
Kak Emma, Puan Sharifah dan Puan Azwani
Kami dari Strata....
Possing-possing kami....

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...