Selasa, 1 Julai 2014

Sahabatku Maut Di Bazzar Ramadhan

Posted by Emmymazli at 7:45 PG

Seorang sahabat saya di Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar iaitu Muhammad Kamal Salleh Hodin telah pergi menghadap illahi petang semalam, 30 Jun 2014 bersamaan 2 Ramadhan 1435H semasa hendak membeli juadah di Bazzar Ramadhan... sedih tak terhingga...

Arwah Kamal seorg yang sangat baik... dia selalu puji aku cantik... dia selalu puji dan tanya khabar anak-anak aku... kadang-kadang dia mengusik nak jadi menantu aku sebab aku ada anak dara... dia tak pernah lupa greet kita bila bertemu... dan tak lupa juga minta sampaikan salam kepada suamiku Mazli... kalau dia rasa dia terlebih gurau dia akan minta maaf... padahal takde apa pon yang perlu dimaafkan... Ya Allah... rasa penyesalan timbul sebab tak luangkan masa dengan dia walau pun dia berbuat baik dengan kita... lately ni aku akui aku selalu ignore dia..... sedangkan dia slalu cuma nak berbuat baik dengan kita.... huhuhu.... sedihnya... dan aku rasa bukan aku jer yang akan cakap pasal arwah begini... semua yang kenal arwah akan cakap menda yg sama.

Kamal... akak masih tersentak dengan pemergian kamu... terngiang-ngiang segala yang berlaku antara kita dan juga keadaan yg berlaku semasa kamu kerja disebelah patisyen akak... kamu hanya lelaki skema yang baik hati... lagi ingat kamu akak akan lagi sedih... moga roh kamu ditempatkan dengan orang yang beriman... 
Alfatihah...

Butiran kejadian yg menimpa Kamal...
Mangsa/jenazah:
- Muhammad Kamal bin Salleh Hodin
- 34thn
- bertugas di Kem. Sumber Asli & Alam Sekitar
- asal: Kluang, Johor.
Kronologi:
- Waktu kejadian: 5.45pm
- Lokasi: Tapak Bazaar Ramadhan Presint 3.
- mangsa dikatakan memanjat cerun utk ke bazaar dan melompat longkang besar. Tetapi lompatan beliau gagal dan terhantuk di tebing longkang.
- pihak polis mengesahkan beliau mati di tempat kejadian .
- status kes: diambil alih oleh PDRM utj siasatan lanjut.
- 6.56ptg mayat masih ada di tempat kejadian bersama pihak polis.
- mayat telah dibawa ke hospital putrajaya utk post mortem dan disahkan arwah mati kerana sakit jantung. jenazah terus mandikan dan dikafankan serta dibawa pulang ke kampung halamannya di Kluang Johor tengah malam tadi

Terima kasih tak terhingga kepada teman-teman NRE yang menemani jenazah dari pada tapak bazzar ramadhan hingga ke hospital dan seterusnya menguruskan jenazah beliau hingga ke kampungnya... semoga jasa kalian mendapat pahala dan rahmat yg melimpah ruah darinya.  Aminnnnn....

1 comments:

Unknown on 22 Ogos 2017 pada 11:56 PTG berkata...

Alfatihah

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...