Jumaat, 14 Jun 2013

Cabut Gigi Punya Hal!!

Posted by Emmymazli at 3:30 PTG

Heheheh.... apa yang boleh aku katakan... dalam banyak-banyak menda... bab cabut gigi memang aku takut sangat... biarlah orang kata muka aku ganas tapi hati kuntum but kalau bab gigi memang mak seram hokeyyy!! Heheheh.... apa yang boleh aku katakan... dalam banyak-banyak menda... bab cabut gigi memang aku takut sangat... biarlah orang kata muka aku ganas tapi hati kuntum but kalau bab gigi memang mak seram hokeyyy!! Heheheh!!! 

Alkisahnya... lama dah aku menderita sakit gigi tapi taklah teruk sangat.  Yang sakit tu geraham bongsu yang belah kiri atas sebenarnya.  Memang aku dapat rasakan dah berlubang teruk gigi aku tu cuma aku biarkan jer selama ni.  Tapi bila dah tahap aku makan pon asik tergigit daging pipi kat tepi tu sampai berdarah dan bengkak coz gigi aku yang berlubang tu tajam belah tepi... ditambah pula kalau makan asik terlekat kat gigi yang berlubang tu sehingga ngilu, so aku gagahkan diri juga la nak gi cabut gigi.  Mana  boleh tahan.... dari kes aku pergi team building kat Pangkor tu sampai la ni aku makan apa pon rasa tak berapa nak selera jer.  Lapor tau.   

Kes malas nak gi klinik gigi kat Bangi tu sebab experience aku yang pertama sangat tak best... aku pon riki-riki la tanya kengkawan yang tau klinik yang terdekat kat Putrajaya selain dari klinik gigi kerajaan.  Aku memang agak takut gi klinik gigi kerajaan.  Macam-macam kes dah aku dengar.  Kalau bab lain takper pergi klinik kerajaan tapi jangan klinik gigi.  Ajer giler dibuatnya kang.  Hahaha.... So kawan aku si Ila ni rekemen la gi Klinik Izra kat Presint 8, Putrajaya ni.  Kebetulan pula ada beberapa kengkawan  yang pernah pergi situ pon rekemen tempat yang sama.  So aku gagahkan diri la.  Siap minta Ila temankan lagi.  Mana la tau apa-apa terjadi.  Hahahah. 

Setelah cabut gigi… ini komen aku…. Firstly… aku sendiri tak sure bila doctor gigi tu bius gusi aku… cuma masa tang kat langit-langit tu ada la rasa cucuk skit tapi tak rasa sakit langsung seperti first experience aku….. Secondly, masa doktor cabut gigi aku tu… tak sampai seminit la…. goyang-goyang tetiba dah!!! Itu pon masa dia goyangkan tu… aku ingat doctor tu tak boleh cabut gigi aku pakai ragum gigi yang pertama dan nak tukar ragum lain sebab macam susah jer kan….  Lagi pulak gigi bongsu ni takut masalah nak cabut… rupanya dia nak tekapkan kapas kat gigi aku tu dan kemudian suruh meludah… hahahah… boleh gitu??? Aku siap boleh tanya doctor… “Eh… dah sudah?? Tak rasa pon??” Hahaha…. Masa nak cabut tu bukan main takut.  Kihkihkih… buang karan jer….. si Ila yang duduk dalam bilik doctor tu kerana aku paksa temankan pon gelak tak hengat tengok aku.  Hahahah…. Apa pon tak bolehhh!!!   

So.. kepada kengkawan kat Putrajaya dan Cyberjaya yang nak cabut gigi next time…. Sila la datang ke Klinik Izra ni.  Aku rekemen sangat-sangat!!  Ada kawan aku nama Siti Hajar pon penakut macam aku then bila aku rekemen klinik ni… dia pon setuju dengan aku.  Heheheh…. siap main rekemen-rekemen lagik…. Agak-agak klinik ni nak bagi komisen tak kat aku??? Hahahahha!!!   Oklah… chow chin chau!!

5 comments:

Tanpa Nama berkata...

Sorila kak sy pun nk kna cbut gg bongsu ni. Tp td sy sje nk test suruh diorg simen lubg gg.servis out hbs tk lmbut lgsg sakit yg ada brtmbh skt smpai mati aku tkkn pg sini kak.

Emmymazli on 17 Mac 2014 pada 9:08 PG berkata...

pergi kat klinik izra ni ke?? entah laa... so far pengalaman saya sendiri dan kawan-kawan yang saya rekemen dan yg merekemen saya ke sini semua bg maklum balas positif....

CIKU on 2 September 2014 pada 9:32 PG berkata...

emmy,ciku pun penakut kalau pasal gigi ni..huhu.nak kena try gak la g klinik izra ni

kayyana on 19 Februari 2015 pada 1:00 PTG berkata...

Blh tau x name doc tu? Sy nk try la. Hihi

Cekak Dua Ringgit on 5 November 2015 pada 6:00 PTG berkata...

berapa kos untuk cabut gigi?

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...