Selasa, 2 Ogos 2011

Salam Ramadhan Al-Mubarak

Posted by Emmymazli at 6:43 PG
Dah nak masuk 2 hari puasa tapi aku baru nak wish Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada kengkawan semua.  Heheheheh.  Sorry la... baru first day puasa pun dah mula nak layan mata jer.  Layan mata lebih best dari layan blog kengkadang tu tau. 
Alhamdulillah, anak-anak aku pun dah berjaya puasa penuh semalam.  Walaupun sebelum ni anak-anak aku dah pernah puasa penuh di bulan Ramadhan sebab aku ajar anak aku berpuasa seawal umur 4 tahun, tetapi tiap kali awal puasa mesti anak-anak aku bermacam-macam ragam terutamanya Kimie tu.  Yang kelakarnya semalam, semasa nak beli juadah berbuka di Bazzar Ramadhan di Teras Jernang, Bangi semalam, Kimie dok menunggu aku dalam kereta tapi muka dia dok melekat dekat air-cond jer.... tak larat katanya... siap counting masa.  Bila dia tanya ayahnya.... ayah kata "Lagi 30 minit jer lagi Kimie... Rileks la..."  Kimie jawab dengan muka toya habis, "Haaa... lagi 30 minit??? Lamanya... Kimie rasa nak mati dah ni...".  tergelak sakan my hubby dengar jawapan Kimie.  Bila ingat puasa jer... memang Kimie lah paling banyak cerita kelakar dia.  Kakak Hanum tak banyak perangai... janji makanan yang ikut kehendak dia semua ada.  Tapi kedua anak aku ni... kalau pergi Bazzar Ramadhan, pantang nampak air jer nak beli.  Padahal kadang tu air sirap jer pun... tapi nampak macam best sangat.  Konon haus sangat la tu kan.... nasib baik aku ni 4 beranak jer... kalau anak pun dah 5 orang dan termasuk aku dan hubby dah 7 orang... mesti atas meja aku tu ada 7 jag air tiap kali buka puasa.  Mana taknya, tiap kali berbuka.... ada at least 3 jag air sebab anak-anak dan bapak jer sorang1 jenis air.. tu tak termasuk air nescafe panas aku lagik buat kat rumah.... haishhh.... macam-macam perangai.... hahahah

Pagi ni bersahur di hari kedua, alhamdulillah ok semua.... Aku masak pun simple jer... Lauk kicap sardin dan telur dadar... Hanum dan Kimie nampak selera jer.  Nak kejutkan diorang sahur pun senang harini berbanding semalam.  Semalam kejut Kimie bangun sahur dia punya mamai tu sampai dia lupa yang aku kejut dia nak bersahur tapi dia terus masuk bilik air mandi dengan muka toya dan menggigil sambil nak nangis dengan muka mamai.... aku ingatkan dia pergi buang air kecil tapi apasal la lama sangat... rupanya Kimie pergi mandi.. dia ingat nak terus gi sekolah.... hahahahah!! Hadoiiiii!!!
Muka orang bangun bersahur... tapi selera makan tetap baik punyee.... ^_^
Oklah.. sekian dulu story untuk hari ini.... Selamat Berpuasa Semua.......

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...